واگذاری سیم‌کارت اعتباری به مشترکان تلفن ثابت روستاها

با نصب سیستم‌های GSM روستایی و در واقع با نصب سوئیچ در یک نقطه‌، روستاهای مختلف با آنتن زیر پوشش قرار می‌گیرند که به گفته‌ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این حالت هر مشترک یک خط تلفن ثابت بدون سیم دارد که این تلفن‌ها قابلیت واگذاری سیم‌کارت اعتباری به تلفن همراه به مشترکان تلفن ثابت را نیز دارد. صابر فیضی، مدیر‌عامل شرکت مخابرات ایران، در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره با اشاره به سایت‌های GSM روستایی که قابلیت واگذاری سیم‌کارت اعتباری به مشترکان تلفن ثابت را نیز دارند، تصریح کرد: به دلیل هزینه‌بر و زمان‌بر بودن، تعداد کم‌جمعیت و پراکندگی روستاها و جمعیت روستایی، واگذاری تلفن به صورت کابلی یا سیمی در بسیاری از مناطق روستایی از سیستم‌های وایرلس (بدون سیم) استفاده می‌شود؛ هزینه اولیه و مکالمه آن مثل هزینه تلفن ثابت است.

همچنین داوود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران،

دراین‌باره اظهار کرد: در همه استان‌ها از جمله در استان اصفهان سیستم‌های مذکور این قابلیت را دارد که با تلفن همراه نیز رومینگ برقرار کند، بنابراین کسی که تلفن ثابت روستایی دارد، می‌تواند آن را در سایر مناطق هم استفاده کند و از طرفی امکان واگذاری به صورت مستقل یعنی به صورت سیم‌کارت اعتباری را نیز دارد.

به گفته‌ وی سایت‌های GSM روستایی با قابلیت‌ واگذاری سیم‌کارت اعتباری در استان اصفهان راه‌اندازی شده و این برای نخستین بار است که سایت‌های GSM روستایی با سیم‌کارت اعتباری در اصفهان به مشترکان داده می‌شود و بعد از این تمامی واگذاری‌ها در بخش GSM به صورت پیش‌پرداخت خواهد بود.

قطر تلکام، Zain و TMI مالزی در صف متقاضیان مزایده اپراتور سوم

معاون وزیر ارتباطات از حضور اپراتورهای قطر تلکام، Zain کویت و TMI مالزی، در صف متقاضیان مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه خبر داد.

کمال محامدپور درگفت وگو با موبنا مدعی شد: علاوه براین، تاکنون بیش از هفت اپراتور بزرگ خارجی به صورت غیر رسمی آمادگی خود را برای حضور در مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور اعلام کرده‌اند.وی ادامه داد: شرط حضور این اپراتورها برای خرید اسناد مزایده، اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری خارجی است که این سازمان زیر مجموعه وزارت اقتصاد می‌باشد.

محامدپور گفت: اپراتورهای خارجی پس از شرکت در مزایده، در دو مرحله مجزا از نظر فنی و کیفی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. پیش‌بینی می‌شود که حداقل ده اپراتور، از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن‌همراه خاورمیانه، آسیا و اروپا در مزایده اپراتور سوم ایران شرکت کنند و پیش از این نیز، مگافون و ویمپل‌کام روسیه حضور خود را در این مزایده اعلام کردند.

شکایت مشترکان از فروش کارت شارژ بیشتر از قیمت مصوب

به گفته‌ مدیر کل بازرسی،‌ ارزیابی عملکرد شرکت ارتباطات سیار ایران برخی از شکواییه‌های مشترکان به برخورد نامناسب با مشترک، فروش کارت شارژ بیشتر از قیمت مصوب و صدور قبض المثنی برروی اوراق غیرمعتبر مربوط است. محمد ‌آبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ با توجه به بازدید و نظارت بیشتر بر عملکرد دفاتر بخش‌خصوصی و خدمات ارتباطی همراه اول در استان تهران کاهش آمار شکواییه‌ها از نحوه‌ خدمات‌رسانی آنها در سال‌جاری نشان دهنده‌ افزایش رضایت مشترکان و مراجعه‌کنندگان به این دفاتر است.