سازمان بازرسی افزایش تعرفه پیامک را پیگیری می‌کند

رییس سازمان بازرسی کل کشوراز پیگیری این سازمان برای کاهش تعرفه پیامک خبر داد.

به گزارش موبنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری که در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، در رابطه با افزایش نرخ پیامک‌ها و نظارت سازمان بازرسی گفت: مساله تعرفه پیامک بزودی پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اقدامات و مصوبات در این خصوص تا چه اندازه به انجام رسیده و تا چه میزان پیگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تشویق کاربران از خط و زبان فارسی، تعرفه ارسال پیامک فارسی کاهش و تعرفه پیامک لاتین افزایش یافت.

پور محمدی با اشاره به این که قرار بود نرخ پیامک انگلیسی نیز کاهش داشته باشد، خاطر نشان کرد: از آنجا که تعرفه پیامک لاتین کاهش نیافت، این موضوع از سوی سازمان بازرسی بررسی می‌شود.

وی افزود: موضوع کاهش تعرفه پیامک بزودی پیگیری خواهد شد تا روشن شود اقدامات و مصوبات تا چه اندازه بررسی شده است.

تکلیف ودایع مشترکان هنوز معلوم نیست

در راستای اجرای اصل ۴۴، شرکت همراه اول درصدد است که به تدریج سهام خود را وارد بورس کند که این امر درحال انجام است و تا دو سال دیگر کاملا به بخش خصوصی واگذار می‌‏شود.ابوالفضلی، مدیر کل روابط عمومی شرکت همراه اول (شرکت ارتباطات سیار) در گفت‌‏وگو با ایلنا با اشاره به بحث سهام ودایع کاربران تلفن همراه گفت: تکلیف ودایع مشترکان هنوز معلوم نیست، در حال حاضر تنها تصمیم گرفته شده که این ودایع به صورت سهام به آنها ارائه شود، ولی اینکه به این ودایع سود تعلق بگیرد، هنوز روشن نشده است.

وی در زمینه خصوصی شدن این شرکت هم گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ شرکت همراه اول درصدد است که به تدریج سهام خود را وارد بورس کند که این امر در حال انجام است و تا دو سال دیگر فرآیند خصوصی‌‏سازی همراه اول کامل می‌‏شود.