بررسی تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در کشور

موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در کشور در جلسه بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حسین نوری، مسوول دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب اظهار کرد: جلسات کمیسیون معمولا هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود، اما به احتمال زیاد جلسه بعدی کمیسیون زودتر از موعد مقرربرگزار و بحث تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت یکی از مباحث مهم مورد بحث در آن خواهد بود.

چندی پیش وفا غفاریان، رییس هیات‌‌مدیره شرکت سهامی مخابرات ایران، در خصوص طرح مشترک مخابرات ایران با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (ندا) برای کاهش بهای اینترنت پرسرعت و بهبود کیفی پهنای باند گفته بود: جلسه‌ای با این شرکت‌ها برای بحث و گفت‌وگو در خصوص اینترنت پرسرعت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مخابرات ایران در مورد اینترنت پرسرعت تنها با شرکت‌های ندا همکاری خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرده بود: در حال حاضر به دلیل این که شرکت‌های ندا دارای پروانه لینک و محتوا در کشور هستند و امور اینترنت پرسرعت نیز بر عهده آنها بوده است، مخابرات ایران فعلا با این شرکت‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

غفاریان در عین حال تاکید کرده بود: در این طرح در صورت نرسیدن به نتیجه با شرکت‌های ندا، فضا برای دیگر شرکت‌ها دارای پروانه باز است و محدودیتی نداریم.

به گفته او اولین نکته در بحث اینترنت پرسرعت، بهای آن است که باید با متوسط درآمد خانوار همخوانی داشته باشد تا سرمایه‌گذاری در این زمینه توجیه‌پذیر شود و دومین نکته در زمینه اینترنت پرسرعت، افزایش سطح پوشش اینترنت پرسرعت در کشور و توسعه امکان واگذاری در مناطق مختلف کشور است.