نمایش جی‌فون گوگل تا هفته آینده

جی فون، تلفن همراهی که بر مبنای نرم‌افزار آندروید گوگل ساخته شده، سرانجام هفته آینده در نیویورک به نمایش درخواهد آمد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، شرکت تی‌موبایل از خبرنگاران دعوت کرده نخستین تلفنی که با سیستم عامل آندروید کار خواهد کرد را سه‌شنبه هفته آینده مشاهد کنند، اما در مورد عرضه آن اظهارنظری نکرده است؛ گوگل نیز حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشده است.

طرح‌های این تلفن که توسط HTC ساخته شده و Dream نام دارد به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه شده و گوگل هم تلفن‌های مشابهی را در کنفرانس‌های طراحان در سال جاری به نمایش گذاشته است.

بر اساس این گزارش، ‌Dream با صفحه‌ای که به لمس آرام و ضربه به آن پاسخ می‌دهد، با کیبورد مخفی بزرگ‌تر به آیفون اپل شباهت دارد.

گوگل طرح خود برای ساختن آندروید را سال گذشته و با اعلام تشکیل Open Handset Alliance که متشکل از ۳۳ شرکت بوده علنی کرد. این شرکت‌ها توافق کرده‌اند با گوگل برای ایجاد تلفن‌های همراه بهتر همکاری کنند؛ یکی از اهداف این اتحاد ارائه قابلیت‌های آیفون برای تلفن‌های ارزان‌تر است.

تی موبایل که وابسته به شرکت دویچه تلکام است نخستین اپراتور تلفن همراهی خواهد بود که تلفن مبتنی بر آندروید گوگل به مشترکان خود عرضه می‌کند. انتظار می‌رود تلفن‌های دیگری که با این سیستم عامل کار می‌کنند نیز از سوی اپراتورهای دیگر ارائه شوند.