دوربین عکاسی حرفه‌ای با امکان عکاسی تمام‌فریم

بازار دیجیتال- شرکت Canon که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین‌ها و لوازم عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال است، به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی SLR خود را به بازار معرفی کرده است. این دوربین عکاسی حرفه‌ای جدید با مدل EOS ۵D Mark II به بازار معرفی شده و در حقیقت نسخه جدید دوربین عکاسی حرفه‌ای مدل EOS ۵D این شرکت است که در سال ۲۰۰۵ معرفی شده بود. EOS ۵D Mark II تمام قابلیت‌های مهم و موفقیت‌آمیز EOS D۵ مانند امکان عکاسی با فریم کامل ۳۶×۲۴ میلیمتر را در اختیار دارد. میزان حساسیت این دوربین بیشتر از اغلب دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای بوده و برابر ۲۵۶۰۰ است. این دوربین اما امکانات جدید و پیشرفته‌ای مانند امکان عکسبرداری با وضوح تصویر Full HD را هم به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب دوربین عکاسی حرفه‌ای جدید Canon قابلیت عکسبرداری با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین با لنزهای EF شرکت Canon سازگار بوده و عکس‌ها را با دو فرمت JPEG و RAW ذخیره می‌کند. EOS ۵D Mark II قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۲۱مگاپیکسل را داشته و عکس‌ها را در هفت اندازه مختلف می‌تواند بگیرد. این دوربین امکان فیلمبرداری تا حدود ۳۰ دقیقه و ۱۲ دقیقه در حالت HD را دارد. این دوربین عکاسی حرفه‌ای دارای یک نمایشگر LCD با اندازه ۲/۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح تصویر ۲۳۰۰۰۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر امکان تنظیم میزان روشنایی تصویر در پنج مرحله را دارد. دوربین عکاسی جدید Canon مجهز به یک خروجی HDMI، یک خروجی ویدئو و یک پورت USB پرسرعت نسخه ۲ است.

EOS ۵D Mark II ابعادی برابر ۷۵×۱۱۳×۱۵۲ میلیمتر داشته و وزن آن بدون باتری به حدود ۸۱۰ گرم می‌رسد. شرکت Canon اعلام کرده است که دوربین عکاسی حرفه‌ای جدیدش را از پایان ماه نوامبر آینده و با قیمتی برابر دو هزار و ششصد و نود و سه (۲۶۹۳) دلار تنها برای بدنه دوربین به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی خواهد رساند.