بحث خدمات غیرحضوری نزدیک یک سال است که در مجموعه شرکت ارتباطات سیار مطرح شده و با توجه به اهمیت بحث امنیت در حوزه اینترنت و خدمات غیرحضوری، طبق تعهدی که از مشترک گرفته می‌شود باید مشترکان هر از گاهی به تعویض کلمه عبور خود اقدام کرده و از آن مراقبت کامل به عمل آورند تا جلوی هرگونه سوءاستفاده‌ از سیم‌کارت گرفته شود. علیرضا اصغر‌نژاد، معاون اداره کل مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و با اشاره به راه‌اندازی سیستم e-care و این که این سیستم بیشتر برای مشترکانی که از سرویس رومینگ استفاده می‌کنند و آنهایی که دسترسی‌شان به ادارات ما کمتر است، طراحی شد، اظهار کرد: برای عضویت در این سیستم مشترکان وارد پرتال ارتباطات سیار با آدرس www.mci.ir می‌شوند و با ورود به بخش خدمات غیر حضوری فرم مربوطه را تکمیل و از آن پرینت گرفته و آن را به یکی از ادارات هشت گانه دولتی تحویل می‌دهند.

او افزود: بعد از احراز هویت مشترک و تکمیل مدارک لازم نام کاربری و کلمه عبور مشترک برای او ارسال می‌شود که با این روش مشترک دارای شناسنامه‌ای شده که می‌تواند کار قطع و وصل سیم‌کارتش را غیرحضوری انجام دهد.

اصغرنژاد با تاکید بر این که کنترل کننده اطلاعات و رمز مشترک صرفا خود فرد است و این اطلاعات از طریق ایمیل برای مشترک ارسال می‌شود، گفت: اگر مشترک در درجه اول اطلاعات ایمیل خود را اشتباه ثبت کند، امکان حذف یا جایگزینی ایمیل دیگری وجود ندارد و حتی اگر مشترکی ایمیلی را کنترل نکرده و بعد از مدتی بخواهد ایمیل خود را کنترل کند، لازم است که در ابتدا ایمیل خود را چک کند بعد به ما اطلاعات بدهد، در غیر این صورت نه می‌تواند از سیستم استفاده کند و نه ایمیلی به او ارائه خواهد شد.

به گفته وی مشترک در زمان ثبت‌نام حتما باید مطالب راهنمای برنامه را بخواند و در بحث نقل و انتقال نیز سیستم به صورت خودکار این سرویس را برای مالک قبلی قطع می‌کند و خریدار جدید باید به سیستم مراجعه کرده و درخواست جدیدی ارائه دهد.

او افزود: این تغییرنام نیز از طریق دفاتر ما انجام می‌شود و اگر ارتباطات سیار خبری نداشته باشد قاعدتا خریدار می‌تواند به اطلاعات فروشنده تا زمانی که نقل و انتقال در این شبکه انجام شده باشد دسترسی یابد.

معاون اداره کل مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران قطع و وصل سیم‌کارت را از سرویس‌های این سیستم برشمرد و درباره هزینه و استفاده از این سرویس‌ها گفت: هزینه قطع سیم‌کارت ۲ هزار تومان است و بقیه هزینه به صورت روز شمار برای مشترکان محاسبه می‌شود.

اصغرنژاد در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال اگر مشترکی سیم‌کارتش را قطع کند و بعد یک ساعت آن را وصل کند، همان هزینه ۲هزار تومان برایش محاسبه می‌شود اما اگر روز بعد یا چند روز دیگر سیم‌کارتش را وصل کند، به ازای هر روز ۲۰ تومان دیگر نیز از او دریافت می‌شود؛ به طور کلی هزینه روز شمار برای این کار در هر دوره صدور قبوض تلفن همراه که ۲ ماهه است ۱۲۰۰ تومان است، بنابراین هزینه برای هر روز ۲۰ تومان محاسبه می‌شود.