یک سال پیش در چنین روزهایی اعلام شد که در مورد تعرفه ۶۰‌درصدی گوشی تلفن همراه مطالعاتی در حال انجام است که با کار کارشناسی کمیسیون ماده یک احتمالا تعدیلاتی در آن انجام خواهد شد.

محسن شاطرزاده، معاون امور اقتصادی و بین‌الملل وزارت صنایع و معادن سال گذشته با بیان این مطلب افزود: مسلما این تعدیل به رقم قبلی یعنی ۴‌درصد منجر نخواهد شد و هنوز رقم قطعی آن مشخص نیست.

وی در خصوص این که آیا بالا نگه داشتن تعرفه گوشی تلفن همراه با شرایط فعلی تولید داخلی به صلاح هست؟ اظهار کرد: بحث بالا نگه داشتن تعرفه اصلا موضوعیت ندارد. موضوع این است که با این بالا نگه داشتن قیمت، مصرف کننده با چه قیمتی گوشی تلفن همراه را خریداری می‌کند.

یک سال پیش در چنین روزهایی پایان آبان ماه سال ۸۶ به عنوان وعده‌ای برای بررسی و تدوین آیین نامه سرویس MMS اعلام شد. پس از آنکه ارائه‌ سرویس MMS (ارسال صوت، تصویر و دیتا) تلفن همراه ایرانسل به‌منظور تدوین قوانین مربوطه به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اواخر اردیبهشت‌ماه متوقف شد؛ معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز این سازمان از تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ مربوط به این سرویس خبر داد. این درحالی است که به تازگی اعلام شده است که آیین نامه این سرویس شاید هفته آینده برای دسترسی عمومی منتشر شود.