دوربین عکاسی با امکان ضبط صدا - ۱۶ آبان ۸۷

بازار دیجیتال- شرکت CASIO جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خود را به بازار معرفی و عرضه کرده است. این دوربین جدید با مدل EX-Z۱۰۸۰ از سری Exilim به بازار معرفی شده است. Ex-Z۱۰۸۰ تصاویر را با وضوح تصویر مناسب ۱/۱۰مگاپیکسل ثبت و ذخیره می‌کند. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۴/۱۱مگابایت می‌رسد.

این در حالی است که کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و MMC در اختیار دارند. دوربین عکاسی دیجیتال جدید CASIO قابلیت زوم اپتیکال تا ۳ برابر را داشته و امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را هم دارد. این دوربین امکان فیلمبرداری با سرعت ۳۰فریم در هر ثانیه و دو وضوح تصویر ۴۸۰×۶۴۰ و ۲۴۰×۳۲۰پیکسل را دارد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۶/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۱۱۴۹۶۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

Ex-Z۱۰۸۰ مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره بوده و قابلیت کاهش قرمزی چشم را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین همچنین مجهز به میکروفون داخلی بوده و امکان ضبط صدای دیجیتالی را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

دوربین جدید CASIO مجهز به یک پورت USB و یک خروجی Composite هم هست.

این دوربین که در چهار رنگ متنوع صورتی، آبی، مشکی و نقره‌ای طراحی شده است، ابعادی برابر ا۹/ ۰×۶/ ۳×۲/۲اینچ و وزن ۱۳۶گرمی دارد. طبق اعلام شرکت CASIO این دوربین عکاسی جدید در حال حاضر با قیمت ۹۹/۱۸۹دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.