نخستین BTS مشترک بین اپراتورها آماده شد

مدیرعامل شرکت مشترک شهر شرکتی که برای هماهنگی استفاده‌‌ مشاع اپراتورهای تلفن همراه از فضا جهت نصب آنتن راه‌اندازی شد، از آماده شدن نخستین BTS برای استفاده‌ مشترک اپراتورهای تلفن همراه خبر داد. محمدعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نخستین سایت (BTS) مشترک بین اپراتورها تقریبا تا دو هفته‌ دیگر اجرایی و آماده‌ راه‌اندازی می‌شود که این سایت مورد استفاده دو اپراتور اول و دوم و تالیا خواهد بود. وی گفت: ۵۰ نقطه مشترک در این رابطه انتخاب شده و در این زمینه نیز فضایی را برای وایمکس و اپراتور سوم نگهداری خواهیم کرد.

عابدی خاطر نشان کرد: اپراتور سوم تلفن ‌همراه و اپراتورهای وایمکس نیز می‌توانند از امکانات سایت شرینگ در تهران استفاده کنند که این موضوع در اساسنامه شرکت دیده شده و بقیه شرکت‌ها نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و چگونگی این استفاده توسط سهامداران مشخص خواهد شد.

ورود یک اپراتور جدید به رومینگ بین‌الملل همراه‌اول

اپراتور (UTEL (Ukrtelecom اوکراین به مجموعه اپراتورهای طرف‌قرارداد همراه‌اول پیوست. شبکه ارتباطات سیار کشورمان از روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه جاری به روی مشترکان این اپراتور گشوده شده است. بر اساس قرارداد منعقد شده، از این پس مشترکان هر دو اپراتور (همراه‌اول و UTEL) می‌توانند از مزایای این ارتباط دوطرفه‌ بین‌الملل بهره‌مند شوند. هم‌اکنون «همراه‌اول» با ۲۳۸ اپراتور در ۱۰۵ کشور جهان قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد.