طبق گفته‌ محققان Portio Research، درآمد اپراتورهای تلفن همراه جهان با نرخ رشد ترکیبی سالانه‌ ‌٤/٦‌درصد تا سال ‌٢٠١٢ به ‌٠٩/١‌تریلیون دلار می‌رسد.

اپراتورهای سراسر جهان در سال ‌٢٠٠٧ بیش از ‌٨٠٠‌میلیارد دلار درآمد تلفن همراه کسب کردند. سرویس‌های مکالمه در سال ‌٢٠٠٧ با اختصاص ‌٨١‌درصد کل درآمد سرویس‌های تلفن همراه در سراسر جهان همچنان بیشترین سهم را در درآمد سرویس‌های تلفن همراه داشتند، اما با افزودن سرویس‌های تلفن همراه غیرصوتی درصد درآمد مکالمه تا پایان سال ‌٢٠١٢ کاهش یافته و به ‌٧٤‌درصد می‌رسد.

درآمد سرویس‌های داده‌ تلفن همراه در سال ‌٢٠٠٧ تقریبا ‌٢٠‌درصد از کل درآمد این سرویس‌ها را در اروپای غربی و شمالی، ‌١٥‌درصد در اروپای مرکزی و شرقی، ‌٥/٢٤‌درصد در آسیا و اقیانوسیه، ‌١٨‌درصد در آمریکای شمالی، ‌٥/١٠‌درصد در آمریکای لاتین، ‌٧‌درصد در آفریقا و ‌١١‌درصد در خاورمیانه تشکیل می‌داد.

پیام کوتاه متنی همچنان بیشترین سهم را در کل درآمد غیرصوتی دارد. در سال ‌٢٠٠٧ پیام کوتاه نزدیک به ‌٤٩‌درصد از درآمد سرویس‌های داده تلفن همراه در سراسر جهان را به خود اختصاص داد و انتظار می‌رود در سال ‌٢٠١٢ در حدود ‌٣٧‌درصد از کل درآمد سرویس‌های داده را تشکیل دهد.

انتظار می‌رود درآمد داده تلفن همراه با نرخ رشد ترکیبی سالانه ‌٢/١٦‌درصد تا سال ‌٢٠١٢ به ‌٩/٢٥١‌میلیارد دلار برسد که بالاتر از ‌٤/١٠٢‌میلیارد دلار در سال ‌٢٠٠٦ است.

با این که انتظار می‌رود درآمد از کل سرویس‌های داده افزایش یابد پیش‌بینی می‌شود سریع‌ترین نرخ رشد با نرخ رشد ترکیبی سالانه ‌٢/٦٨‌درصد مربوط به سرویس‌های ویدئویی تلفن‌همراه و پس از آن پیام فوری تلفن همراه با نرخ رشد ترکیبی سالانه ‌٣/٥٨‌درصد باشد.