یک سال پیش در چنین روزهایی محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از تایید اولین نمونه در فیلد تجهیزات شبکه تلفن همراه و تجهیزات توسعه‌ ظرفیت شبکه‌ ارتباطات سیار خبر داد. وی در آن زمان اظهار کرد: بعد از این مرحله تولید انبوه شش میلیون تجهیزات توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات سیار برابر با مشخصات فنی و مواردی که متقاضیان عنوان می‌کنند آغاز می‌شود.

یک سال پیش در چنین روزی مجید مختارنیا، مدیرکل بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار، در گفت‌وگویی اظهار داشت: با وجود رشد کیفی محسوس شبکه، نمی‌توانیم برخی مشکلات در شبکه را انکار کنیم و حتی با وجود کاهش انسداد کانال‌های ترافیکی از ۱۲‌درصد به ۴‌درصد، در ساعات پیک ترافیک، در برخی نقاط خاص انسداد ترافیکی وجود دارد. وی در آن زمان گفت: نکته قابل‌توجه آن است که بیشترین شکایات از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در نقاطی است که مردم از نصب سایت‌ها ممانعت به عمل می‌آورند.

دو سال پیش در چنین روزهایی با برگزاری اولین مزایده شماره‌های رند اعلام شد که ۱۱۵میلیون تومان از محل این مزایده درآمد کسب شده است. گفتنی است در آن زمان بالاترین قیمت برنده، ۷۲‌میلیون و صد هزار ریال برای شماره‌ ۰۹۱۲۲۱۱۱۱۱۱ با قیمت پایه‌ ۳۶‌میلیون و سیصد هزار ریال و کمترین قیمت برنده شش میلیون و پانصد هزار ریال برای شماره ۰۹۱۲۲۰۰۲۸۲۷ با قیمت پایه‌ شش میلیون ریال اعلام شده است.

مزایده شماره‌های رند این روزها با استقبال کمتری روبه‌رو شده است.