قیمت‌ها در بازار کارت‌گرافیک و مادربورد ثابت است

عکس:‌نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- برخلاف ادعای گروهی از فعالان بازار مبنی بر رشد قیمت انواع رم، مادربورد و کارت گرافیک، نمایندگی‌های فروش از ثبات و در برخی مدل‌ها کاهش قیمت‌ها خبر می‌دهند.

طبق اعلام گروهی از فعالان بازار، قیمت انواع رم، مادربورد و کارت گرافیک طی یک ماه اخیر و با توجه به رشد قیمت دلار و اعمال عملی قانون مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۳ تا ۵درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که نمایندگی‌های فروش این ادعا را تکذیب کرده و می‌گویند، اگرچه مبلغ سه‌درصد بابت مالیات بر ارزش افزوده به نرخ این کالاها افزوده شده است و همچنین قیمت دلار نیز طی دو هفته گذشته افزایش یافته است، اما با توجه به این موضوع که نرخ جهانی این کالاها کاهش یافته است، قیمت‌ها در بازار داخلی تغییری نکرده است.

توحیدی، مدیر محصول شرکت آواژنگ در این زمینه می‌گوید: قیمت دلار طی دو هفته اخیر ثابت بوده است و آواژنگ طی یک ماه گذشته قیمت محصولات خود را افزایش داد. اما طی دو هفته گذشته با توجه به ثبات قیمت دلار ما نیز قیمت‌ها را تغییری نداده‌ایم. صبور، مدیر فروش شرکت توسعه رایانه گلسان نیز در این زمینه می‌گوید: رشد قیمت دلار و اضافه‌شدن مبلغ سه‌درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده تا حدودی رشد قیمت این کالاها را در پی داشته است، اما با توجه به این نکته که کالاهای IT به دلیل رشد تکنولوژی همواره قیمتی نزولی دارند، قیمت انواع رم، مادربورد و کارت گرافیک در بازار داخلی افزایش نداشته و حتی در پاره‌ای موارد با کاهش نیز مواجه بوده است.

اخیاری، مسوول فروش شرکت فاره نیز از ثبات و در پاره‌ای موارد کاهش قیمت کالاهایش در بازار داخلی خبر داد و گفت: سری جدید کارت گرافیک‌های Sparkle به تازگی وارد بازار شده است که فاره به منظور مشتری‌مداری این کارت‌ها را با قیمتی پایین‌تر از قیمت جهانی به بازار عرضه کرده است.