معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به وجود مشکلات با شهرداری برای نصب آنتن‌های تلفن همراه در سطح شهر تاکید کرد: مجبوریم با تغییراتی که بوجود می‌آید اصلاحات لازم را در شبکه داشته باشیم اما در فاصله‌ای که این اصلاحات در حال انجام است طبیعتا اختلالات را خواهیم داشت.

سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ نصب دکل‌های BTS و مشکلاتی که با شهرداری وجود دارد اظهار کرد: از آن زمان که شرکت ارتباط مشترک شهر کارش را آغاز کرد، کمی از مشکلات حل شده اما کاملا برطرف نشده است زیرا هنوز شهروندانی داریم که برروی پشت بام منازلشان آنتن داریم که متاسفانه آن‌ محل‌ها به عنوان فضای تجاری تلقی و از آن‌ها عوارض خاصی اخذ می‌شود و در نتیجه شهروندان هم طالب این هستند که آنتن‌ها را جمع کنیم. وی گفت: در کشورمان و از جمله در شهر تهران بسیاری از ضابطه‌ها مشخص نیست و برنامه‌های شهرداری هم قابل پیش‌بینی نیست و در این زمینه هماهنگی شهرداری با بخش‌های دولتی و خصوصی متفاوت است.

یک سوم پیامک‌های ارسالی متعلق به سیم‌کارت‌های اعتباری است

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: در حدود یک سوم پیامک‌های ارسال شده همراه اول توسط مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور صورت می‌گیرد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: مشترکان سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول روزانه ۶۰ میلیون پیام کوتاه ارسال می‌کنند. وی با بیان این که تفکیک ارسال پیام کوتاه توسط مشترکان اعتباری و دائمی همراه اول برای شبکه امکان‌پذیر است، پیش‌بینی کرد که نزدیک به ۳۵درصد SMS‌های ارسالی توسط مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد و مابقی توسط مشترکان دائمی و ۰۹۱۰ ارسال می‌شود.

ارائه MMS همراه اول برای هزار نفر

عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار گفت: سرویس MMS در فاز اول برای یک هزار نفر از کاربران همراه اول ارائه می‌شود. حمید رضا نیکوفر در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در فاز اول، ارائه این سرویس به صورت انتخابی، به مشترکان ارائه می‌شود.وی گفت: پس ازتست اولیه سرویس MMS، به صورت سراسری برای تمام کاربران ارائه عرضه می‌گردد.عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار خاطرنشان کرد: هم‌‏اکنون مراکز MMS در شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، سمنان و تهران آماده بهره‌برداری است. طبق ضوابط آیین‌نامه سرویس MMS، کلیه اپراتورها موظف هستند پیام‌های رد و بدل شده مشترکان از این طریق را به همراه اطلاعات مرتبط، حداقل تا ۹۰روز ذخیره و تجهیزات لازم را برای فیلتر کردن انواع پیام‌های موجود در لیست سیاه ایجاد کنند.

راه‌اندازی سیستم پرداخت تلفنی صورتحساب تلفن همراه

اپراتور اول سیستم پرداخت هزینه تلفن همراه از طریق تلفن ثابت را راه‌اندازی کرد. از این پس مشترکان اپراتور اول می‌توانند در صورت داشتن هر یک از کارت‌های عضو شبکه شتاب با تماس با شماره «۲۷۸۴-۰۲۱» فقط با وارد کردن شماره تلفن همراه، هزینه‌های صورتحساب خود را پرداخت کنند. چنانچه مشترک بخواهد با تلفن همراه خود، هزینه‌های آن را پرداخت نماید، حتی نیاز به وارد کردن شماره تلفن همراه نیست، مگر اینکه بخواهد هزینه‌های تلفن همراه مشترک دیگری را نیز پرداخت کند. ویژگی مهم این سیستم آن است که مشترک بدون وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض تلفن همراه، می‌تواند صورتحساب خود را پرداخت کند. طبق اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران، این سیستم با هدف گسترش خدمات غیرحضوری به منظور کمک به صرفه‌جویی در وقت مشترکان راه‌اندازی شده است.