خروج واردات نوت‌بوک از شمول بازرسی

وزارت صنایع‌ومعادن پیشنهاد داده است که نوت‌بوک‌های وارداتی به کشور از شمول بازرسی و کنترل خارج شوند.

فریدون بلغاری - مشاور رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران - در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان این مطلب گفت: تعدادی از اقلام وارداتی به کشور مانند رایانه و نوت‌بوک جزو فهرست هیات دولت بوده و باید هنگام ورود به کشور مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کنترل و بازرسی این‌گونه اقلام وارداتی به کشور توسط شرکت انفورماتیک ایران انجام می‌شود، عنوان کرد: وزارت صنایع‌ومعادن پیشنهاد داده است که نوت‌بوک از فهرست هیات دولت خارج شود.

او همچنین با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور اعتبار مناسبی به طرح جامع هماهنگ کنترل بازار اختصاص یافته است، افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این طرح مراکز عرضه کالا بیش از پیش به جای خطوط تولید کارخانه‌ها کنترل شوند.

مشاور رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران همچنین با بیان اینکه در لایحه‌ بودجه سال آینده کل کشور اعتباری برای ساخت ۳۰ آزمایشگاه کنترل کیفی مصالح ساختمانی در ۳۰ استان کشور اختصاص نیافته است، توضیح داد: سازمان استاندارد به جای اختصاص اعتبار یادشده، پیشنهاد داده است که شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به جای واگذاری به بخش خصوصی با توجه به امکانات و تجهیزات مناسبی که در اختیار دارد به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران واگذار شود.