بررسی کیفیت شبکه تلفن همراه در کمیته تحقیق

رییس کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران، از بررسی کیفیت شبکه تلفن همراه کشور به عنوان مهم‌ترین اولویت کاری این کمیته خبر داد.

علی مطهری در گفت‌وگو با موبنا، با بیان اینکه «کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد مخابرات شش ماه زمان خواهد داشت تا نتایج تحقیقات خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد»، اظهار کرد: تقسیم کار میان ۱۱نفر عضو این کمیته صورت خواهد گرفت تا موضوعات مورد نظر در مدت زمان تعیین شده بررسی شود.

وی افزود: عمده برنامه‌های این کمیته مربوط به تحقق اهداف وزارت ارتباطات، شیوه واگذاری به بخش خصوصی در قالب اصل ۴۴، تعیین اپراتورها و کیفیت شبکه ارتباطات سیار کشور خواهد بود. به گفته مطهری، «کلیه فعالیت وزارت ارتباطات در دولت فعلی مورد ارزیابی کمیته تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.»

رییس کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران گفت: این کمیته از مطالب و گزارش‌های ارسالی سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها و نیز مردم در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات استقبال می‌کند.

طرح تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات که نیمه اول دی‌ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، پیش‌تر مورد مخالفت اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته بود، اما در نهایت اعضای کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران را یک هیات ۱۱نفره از کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌دهند.

بر اساس انتخاب اعضای هیات رییسه کمیته تحقیق و تفحص مخابرات، علی مطهری نماینده مردم شبستر به عنوان رییس این کمیته، سیدشریف حسینی نماینده اهواز و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز به عنوان نایبان این کمیته و حسین گروسی نماینده شهریار نیز به عنوان دبیر کمیته انتخاب شدند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری، رضا رحمانی نماینده تبریز، احمد مهدوی نماینده ابهر، بهمن اخوان نماینده تفرش، محمدرضا سجادیان نماینده خواف‌ و رشتخوار، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و سیداحمد لطفی نماینده اراک نیز در این کمیته حضور دارند.