گزارشی از نمایشگاه ITEX کیش شکست در نخستین قدم

باوجود همه تلاش‌‏ها و تبلیغات نخستین جشنواره و نمایشگاه ITEX کیش بدون عرضه هیچ دستاوردی به کارخود پایان داد.

به گزارش «ایلنا»، نمایشگاه فناوری ‌‏اطلاعات کیش تحت عنوان ITEX از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه‌‏های بین‌‏المللی جزیره کیش برگزار شد، ولی این نمایشگاه که قرار بود جایگزین نمایشگاه جیتکس دبی شود در همان گام نخست با شکست مواجه شد.

براساس این گزارش، بسیاری از بخش‌‏های این نمایشگاه که در تبلیغات هم آمده بود لغو شد، مسابقات ربوکاپ برگزار نشد، البته روایت این است که چینی‌‏ها خواستار برگزاری نمایشگاه در اردبیهشت ماه بودند.

معرفی وبلاگ‌‏نویس‌‏های برتر به دلیل انصراف پرشین بلاگ (به دلیل بروز مشکلات با مسوولان اجرایی) لغو شد.

عرضه گوشی‌‏های تلفن همراه به قیمت بین‌‏المللی در نمایشگاه نیز به دلیل انصراف شرکت مورد نظر خود به خود لغو شد.

از ۸۰۰ فرم که برای شرکت‌‏ها ارسال شده بود، تنها ۱۲۰ شرکت در نمایشگاه شرکت کردند که برخی هم به دلیل کمبود بلیت و هتل موفق به حضور در این نمایشگاه نشده بودند.

۳۰۰ شرکت دو روز قبل از برگزاری نمایشگاه به دلایل نامعلوم انصراف دادند.

شرکت اتصالات به عنوان برنده مزایده اپراتور سوم تلفن همراه نیز در آخرین دقایق از حضور در نمایشگاه خودداری کرد.

شرکت‌‏های ایرانسل، همراه اول، فناوری اطلاعات، صدا و سیما و دانشگاه آزاد نیز غرفه‌‏های خود را به صورت رایگان دریافت کرده بودند.

بسیاری از غرفه‌‏داران از عدم ارائه اینترنت از مسوولان اجرایی گله‌‏مند بودند، در حالیکه ستاد اجرایی ITEX متعهد شده بود که به شرکت‌‏ها اینترنت بی‌‏سیم عرضه کند.

بزرگ‌ترین مشکل این نمایشگاه، ضعف مدیریتی بود که کاملا در غرفه‌‏های خالی و بدون ترتیب کاری مشاهده می‌‏شد. یکی دیگر از این بی‌‏تدبیری‌‏ها، عدم حضور ستاد خبری ویژه نمایشگاه درمراسم افتتاحیه بود.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه هم بدون حضور خبرنگاران انجام شد.