فناوری تعیین هویت بر مبنای رگ انگشت

فن‌آوری تایید هویت مبتنی‌بر رگ انگشت دست از سوی سونی در حال طراحی است که ظرف یک سال آینده در دستگاه‌های قابل‌‌حمل نمایش داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، این سیستم فشرده و مبتنی‌بر دوربین که مافیریا نام دارد از یک حسگر CMOS برای بررسی الگوی رگ‌های انگشت استفاده می‌کند؛ داده‌های این الگو فشرده شده و ذخیره شدن اطلاعات در دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ‌ها یا تلفن‌های همراه را امکان‌پذیر می‌کنند.

طبق اعلام سونی، فن‌آوری تایید هویت مبتنی بر رگ به صحت بالاتری دست یافته و نسبت به تکنیک‌های تایید هویت بیومتریک دیگر مانند اثر انگشت یا اسکن شبکیه چشم سریع‌تر خوانده می‌شود.

با توجه به اینکه شکل رگ‌ها از شخصی به شخص دیگر و از انگشتی به انگشت دیگر متفاوت است این سیستم امنیت بالایی را برای دستگاه فراهم می‌کند. طبق ادعای سونی، نرخ رد اشتباه برای این سیستم کمتر از ۱/۰درصد بوده و زمان پردازش برای شناسایی با استفاده از سی پی یوی یک رایانه شخصی حدود ۰۱۵/۰ ثانیه و با استفاده از سی‌پی‌یوی یک تلفن همراه ۲۵/۰ ثانیه زمان می‌برد. سال گذشته نیز فوجیتسو موس کف دست خوانی را معرفی کرد که به جای نوک انگشتان رگ‌های آن را اسکن می‌کند که طبق ادعای این شرکت، روش سریع‌تر و موثرتری است.