سفر به مریخ با Google Earth

نسخه‌ پنج برنامه‌ Google Earth که به تازگی منتشر شده کاربران را به پرواز مجازی بر فراز سطح سرخ رنگ مریخ برده و آن‌ها را قادر می‌سازد از طریق چشمان کاوشگران مریخ‌پیما به کاوش این سیاره بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، گوگل با همکاری ناسا امکان Mars mode را به Google Earth اضافه کرده که امکان مشاهده تصاویر کیفیت بالا از این سیاره سرخ را فراهم می‌کند و در نوع خود نخستین به شمار می‌رود که داده‌های واقعی از یک محیط غیرزمینی را فراهم می‌کند.

دانشمندان می‌توانند با استفاده از این ابزار جدید اطلاعاتی را در مورد همسایه زمین به اشتراک گذارند و همچنین Google Mars سه بعدی به پژوهشگران پلت‌فرمی برای اشتراک داده‌ها همانند آنچه Google Earth برای دانشمندان زمین فراهم می‌کند، می‌دهد.

اما در نسخه جدید گوگل ارتقاهای عمده دیگری صورت گرفته که بزرگترین ویژگی‌ افزوده شده به بسته نرم‌افزاری جغرافیایی گوگل ۲۰ لایه اقیانوس سه بعدی است که ترکیبی از کف بستر دریا و محتوای کارشناسی مانند مقالات موسسه نشنال جئوگرافی است تا به کاربران امکان دسترسی به بخش‌هایی از جهان را فراهم کند که مشاهده آن‌ها دشوار است.

مسافران مجازی به هاوایی به عنوان مثال می‌توانند آتشفشان‌های زیر آب را بررسی کنند، ویدئوهایی در مورد زندگی دریایی منطقه مشاهده کنند، در مورد کشتی‌های غرق شده در آن نزدیکی بخوانند و در عکس‌ها و ویدئوهایی از ورزش‌های آبی مورد علاقه مشارکت کنند.

امکان بزرگ دیگری که به Google Earth اضافه شده Historical Imagery است که کاربران را قادر می‌سازد از طریق آرشیو ماهواره‌ای و تصاویر هوایی به طور مجازی به گذشته مسافرت کنند.