ساخت دستگاهی که آی‌پاد را کنترل می‌کند

با استفاده از دستگاه ژاپنی جدیدی که ساخته شده، یک چشمک، یک لبخند یا ابروی بالا رفته می‌تواند به‌زودی آهنگ در حال اجرا در آی‌پاد را تغییر دهد یا ماشین لباسشویی را به کار اندازد.

به گزارش (ایسنا)، این دستگاه شبیه یک هدفون معمولی است، اما مجهز به حسگرهای مادون قرمزی است که حرکات کوچک در داخل گوشی را که ناشی از حالات مختلف چهره است، اندازه می‌گیرند.

این دستگاه که Mini Switch یا Ear Switch نام دارد به رایانه کوچکی متصل است که می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی را کنترل کند و این دستگاه را به کنترل از راه دوری برای همه دستگاه‌ها تبدیل کند.

به گفته ابداع‌کننده این دستگاه، کاربران می‌توانند با جمع کردن دهان، چراغ‌های اتاق را روشن کرده یا ماشین لباسشویی خود را به کار بیندازند. Mini Switch می‌تواند کاربردهای مهمتری از سرگرمی داشته باشد. به عنوان مثال اگر این سیستم روی دستگاه‌های کمک شنوایی افراد مسن سوار شود، مشخص می‌کنند آن‌ها اغلب چقدر می‌خوابند و یا به طور معمول غذا می‌خورند یا نه. ابداع‌کننده این دستگاه قصد دارد امتیاز انحصاری آن را در ژاپن و خارج از آن به ثبت برساند و بر روی یک مدل بی‌سیم کار کند.