در حالی که ارزیابی اپراتور سوم که قرار است سومین اپراتور تلفن همراه کشور باشد، پیش‌بینی ۴۵‌هزار تومان میزان درآمد ماهانه به ازای هر مشترک (آرپو) است، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تحقق این رقم را چنانچه تنها براساس ارائه سرویس‌های مکالمه (voice) باشد، آرمانی عنوان کرد.

داوود زارعیان در گفت و گو با موبنا با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری برای درآمد ماهانه اپراتور اول به ازای هر مشترک حدود ۱۲هزار تومان است، اظهار کرد: در این شرایط پیش‌بینی درآمد ۴۵هزار تومانی برای اپراتور سوم به ازای هر مشترک چنانچه فقط برمبنای درآمد حاصل از مکالمات باشد، غیرقابل تحقق است.

وی با بیان اینکه «میزان درآمد اپراتور اول از هر مشترک در ماه بین ۱۰تا ۱۲هزارتومان است»، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی پیش‌بینی درآمد سرانه بالای ۲۰هزار تومان امکان‌پذیر نیست.

زارعیان گفت: ممکن است اپراتور سوم تلفن همراه بر اساس پیش‌بینی ارائه سرویس‌های جدید، آرپوی موردنظر دولت ایران را پذیرفته باشد، اما با توجه به ظرفیت مالی مردم و نیز حجم استفاده‌ای که در کشور از تلفن همراه صورت می‌گیرد، تحقق این رقم بعید به نظر می‌رسد؛ مگرآنکه طی ۱۰سال آینده تمامی مراجعات غیرحضوری از طریق تلفن همراه انجام شود. برخی کارشناسان براین باورند که تفاوت هدف‌گذاری برای درآمد ماهانه اپراتور سوم نسبت به اپراتورهای قبلی یا مربوط به سوءمدیریت دیگر اپراتورها می‌شود که نمی‌توانند به این درآمد ایده‌آل در ماه دست یابند، یا آنکه اپراتور سوم حاضر شده است ریسک متضررشدن حضور در شبکه تلفن همراه کشور ما را قبول کند.