دستگاهی که سرویس پیامک را در کلاس مختل می‌کند

یک معلم آمریکایی دستگاهی اختراع کرد که به صورت آنلاین سیستم دریافت و ارسال پیام‌های کوتاه دانش‌آموزان را در کلاس درس مختل می‌کند.

این معلم با هزینه کمتر از ۱۰۰ دلار این وسیله را اختراع کرده تا مشکل اختلال در نظم کلاس و بی‌توجهی دانش‌آموز به درس به دلیل دریافت و ارسال پیام کوتاه را حل کند. وی که اهل اسپوکان واشنگتن است، درباره دلیل و هدف از ساخت این دستگاه گفت: هدف من از این اختراع تنها برگرداندن کلاس‌های درس به روال عادی و برقراری نظم و آرامش به محیط آموزشی است.

این درحالی است که برخی معلم‌ها و مربیان آموزشی در مدرسه به دانش‌آموزان آداب استفاده از تلفن، ایمیل و پیام کوتاه را آموزش می‌دهند و این دسته از معلمان اعتقاد دارند که دانش‌آموزان باید آداب استفاده از این دستگاه‌ها را یاد بگیرند و بدانند که در شرایط متفاوت چگونه از سرویس‌های مختلف این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند. این افراد می‌گویند به دلیل فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه و اینکه بسیاری از دانش‌آموزان پیش از رسیدن به مقطع دبیرستان موبایل دارند‌، باید آداب و رسوم استفاده از این دستگاه‌ها را یاد بگیرند. مساله استفاده از تلفن همراه در مدارس با دیدگاه‌های مختلف روبرو شده است و برخی به طور افراطی استفاده از آن را به طور کلی منع می‌کنند و برخی به صورت تفریطی استفاده از تلفن همراه را در مدارس آزاد می‌گذارند. به نظر می‌رسد اگر استفاده از این وسیله به صورت مناسب در مدارس کنترل شود، می‌توان آن را به یک ابزار کمک آموزشی تبدیل کرد.