هند با نزدیک شدن انتخابات عمومی به اینترنت روی می‌آورد. به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که کنگره حاکم و حزب مخالف اصلی بهاریتا جاناتا همچنان مشغول فعالیت‌های‌ انتخاباتی سنتی هستند گروه‌های خبره فن‌آوری، طبقات متوسط رو به رشد و احتمالا تاثیرگذار را در وب جهانی هدف می‌گیرند.

درواقع این احزاب سیاسی یا نامزدهای اصلی نیستند که سایت‌هایی مانند فیس‌بوک‌، مای اسپیس، توییتر و یوتیوب را برای افزایش بودجه تبلیغاتی و تقویت حمایت به‌کار می‌گیرند.

هند در حدود ۷۱۴ میلیون فرد واجد شرایط رای دادن از جمله ۱۷۰‌میلیون فرد زیر ۳۵ سال دارد، اما برخلاف کشورهای توسعه‌یافته این فقیران روستایی به حاشیه رانده شده هستند که در شمار زیاد رای می‌دهند.

در مقابل، بسیاری از طبقات متوسط و بالاتری که به زبان انگلیسی صبحت می‌کنند اذعان دارند که هرگز رای نداده‌اند و همچنان با صدای بلند نسبت به معیارهای رهبری و حکومت شکایت دارند.

بررسی اخیر روزنامه Times of India نشان داد بیشتر هندی‌ها (۸۳ درصد) احساس می‌کنند قانونگذاران فاسدند و ۶۰‌درصد، آن‌ها را برای مشکلات کشور مقصر می‌دانند.

به اعتقاد افراد خبره فن‌آوری، مبارزان انتخاباتی می‌توانند با استفاده از فن‌آوری ارزان و ساده برای دسترس‌پذیری، ۶۰‌درصد از کاربران اینترنت که در هشت شهر بزرگ هند زندگی می‌کنند را هدف گرفته و به بهبود این استانداردها کمک کنند.

بانک اجزای آموزشی و سرویس نقل و انتقال معلمان از دیگر خروجی‌های این طرح خواهد بود.