فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه معتقدند که کیفیت پایین گوشی‌های چینی و عدم ارائه خدمات پس از فروش باعث شده تا این نوع گوشی‌ها جایگاه خود را در ویترین مغازه‌ها از دست بدهند.

کمتر از یک سال گذشته ارزان بودن گوشی‌های چینی باعث شد تا مشتریان زیادی برای خرید این نوع گوشی‌ها به بازار مراجعه کنند، اما با گذشت مدت‌زمان کوتاهی به دلیل بی‌کیفیت بودن و عدم ارائه خدمات پس از فروش این گوشی‌ها میزان استقبال از آن به طور چشمگیری کاهش یافت.

این گوشی‌ها که بعد از مرور زمان دچار مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود، کاربران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. در پی کاهش استقبال از گوشی‌های بی‌نام و نشان چینی افزایش عرضه انواع گوشی‌های تلفن همراه با مارک‌های معروف جهانی و در پی آن کاهش قیمت چشمگیر آنها در سطح بازار باعث شده تا اکثر مشتریان تمایل چندانی برای خرید گوشی‌های چینی از خود نشان ندهند. گوشی‌های چینی از زمان اولیه عرضه در بازار تلفن همراه توانستند مورد انتخاب اکثر کاربران قرار گیرند، ولی با گذشت زمان با اثبات شدن بی‌کیفیت بودن این نوع گوشی‌ها، تقاضا برای خرید آنها به طور چشمگیری کاهش یافت، به طوری که طی روزهای اخیر گوشی‌های چینی به ندرت در پشت ویترین مغازه‌ها دیده می‌شود.