بازار دیجیتال- روز گذشته اگر همین ستون را دنبال کرده باشید فهمیدید که شرکت نیا از نمایندگان باسابقه توزیع و خدمات پس از فروش نوکیا رسما از فعالیت در حوزه تلفن همراه کناره‌گیری کرد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد علت اصلی انصراف نیا از بازار، تعرفه بالای واردات از یک سو و وفور کالای قاچاق در بازار و عدم نظارت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شد. از سوی دیگر شنیده می‌شود که اتصالات دیگر نماینده نوکیا در بازار هم گفته که اگر روند تعرفه واردات تلفن همراه کاهش نیابد به احتمال زیاد این شرکت نیز ناچار است تا دو ماه دیگر بازار گوشی تلفن همراه را به لقایش بخشیده و از این بازار خارج شود.

در نتیجه به نظر می‌رسد که فعلا تنها نماینده فعال نوکیا در بازار شرکت ارکان ارتباطات باشد که یک سال پیش جایگزین موبایل پلاس شده‌است. اما در این میان شنیده می‌شود که بیژن خیابانی، نماینده رسمی شرکت نوکیا در ایران استعفا کرده است. خیابانی که از ابتدای فعالیت نوکیا در ایران نقشی اساسی در تیم مدیریت این شرکت داشته و ضمن تعامل با رسانه‌ها و تعیین استراتژی‌های تعیین‌کننده، باعث افزایش سهم بازار نوکیا در ایران شده است.

در حالی که پیش از سال نو نیز خبر استعفای خیابانی شنیده می‌شد، اما در آن زمان گفته شد که استعفای وی پذیرفته نشده و همچنان نماینده نوکیا در ایران است.

این بار، اما درحالی که هنوز یک ماه از استعفای اول وی نگذشته است شنیده شده که وی برای بار دوم استعفا کرده و قصد کناره‌گیری وی جدی است. دلیل استعفای خیابانی دلایل شخصی اعلام شده است. همچنین شنیده می‌شود که شفیع زاده قرار است به جای خیابانی سکان مدیریت نوکیا در ایران را در اختیار بگیرد.