بازار دیجیتال- قاچاق از معضلات جامعه ماست و تولیدکنندگان و واردکنندگان بسیاری، دل پر دردی نسبت این مساله دارند.از آنجا که این معضل تاثیر زیادی در بازار کالاهای مختلف و از جمله لوازم صوتی و تصویری داشته است، گفت‌وگوی کوتاهی با فرامرز علایی مدیریت محصول تلویزیون شرکت مادیران داشته‌ایم که به شرح زیر است.

بسیاری از کارشناسان و تولیدکنندگان بر این باورند که عدم نظارت گمرکات کشور باعث شده است به‌رغم تلاش‌های فراوان برای رفع این معضل همچنان شاهد پدیده قاچاق باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟

به نظر من اینکه برخی از افراد با استفاده از شرایط و موقعیت‌های خاص اقدام به ورود کالا می‌کنند خود نوعی قاچاق است که باعث می‌شود بسیاری این افراد سودهای هنگفتی را به جیب زنند. به نظر من باید جلوی این کار گرفته شود تا واردکننده و تولیدکنندگان در شرایط همسان در بازار رقابتی حضور یابند و حقوق گمرکی را نیز پرداخت کنند، اما در شرایط فعلی کالاهای زیادی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند و این هم به ضرر تولیدکننده و واردکنندگان است و هم به ضرر مصرف‌کننده.

منظور شما این است که باید نظارت روی گمرکات کشور بیشتر شود؟

من معتقدم باید گمرکات را محدود کرد. به خصوص در مورد کالاهایی که قاچاق آنها راحت است، مانند موبایل، تلویزیون.همچنین دولت باید تصمیمات جدی در این زمینه بگیرد و این معضل را برطرف کند.