چنانچه مبلغ استفاده از سیم‌کارت‌هایی که مشترک آن‌ها را به مبلغ ۲۸۸‌هزار تومان خریداری کرده، در میان دوره به بیش از ۱۵۰‌هزار تومان برسد، خط آن‌ها قطع خواهد شد.

این میزان برای سیم‌کارت‌های قدیمی‌تر که مشترکان سیم‌کارتشان را به مبلغ ۴۴۰‌هزار تومان خریداری کردند در میان دوره ۲۵۰‌هزار تومان است، یعنی اگر مشترکان این سیم‌کارت‌ها در میان دوره بیش از این مبلغ مکالمه داشته باشند و از این مرز عبور کنند، خطشان قطع خواهد شد.

اما خط مشترکان سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰ یعنی همان ۱۵۰‌هزار تومانی‌ها هر زمان که کارکرد میان دوره سیم‌کارتشان به ۲۰‌هزار تومان برسد، قطع می‌شود.

البته مشترکان این سیم‌کارت‌ها می‌توانند به صورت پلکانی این مبلغ تعرفه خود را افزایش دهند که مبلغ هر پله ۵۰‌هزار تومان است؛ یعنی اگر مشترکی ۵۰‌هزار تومان واریز کند در زمانی که کارکردش به ۷۰‌هزار تومان برسد، خطش قطع خواهد شد یا اگر ۱۰۰‌هزار تومان واریز کند اگر کارکردش ۱۲۰‌هزار تومان شود، خطش قطع می‌شود.

به گفته مسوولان شرکت ارتباطات سیار ایران، مشترکانی که سیم‌کارت آن‌ها در میان دوره‌ قطع می‌شود، می‌توانند با مراجعه به هر یک از دفاتر خدمات ارتباطی قبض خود را دریافت و آن را پرداخت کنند تا خطشان وصل شود و بهتر است قبضشان را در یکی از شعب بانک ملت پرداخت کنند.

گفتنی است، مشترکان همچنین می‌توانند قبض میان دوره‌ خود را از روی سایت شرکت ارتباطات سیار ایران نیز به آدرس www.mci.ir دریافت کنند.

همچنین برای قطع سیم‌کارت‌ مشترکان بدهکار همراه اول دو نوع پیامک به عنوان پیام اخطار ارسال می‌شود؛ یکی زمانی که مشترک قبض خود را دریافت کرده که پیامی برایش ارسال می‌شود و در آن مهلت پرداخت به مشترک اطلاع داده شده و اعلام می‌شود که برای جلوگیری از قطع سیم‌کارت خود هزینه قبض خود را پرداخت کند.

اما اگر در این تاریخ اقدامی نشود، با پایان یافتن مهلت مشترک، پس از چند روز پیامک دیگری به آن ارسال می‌شود که بدهی خود را پرداخت نکرده است و به همین دلیل سیم‌کارت قطع خواهد شد؛ در این پیامک فرصتی به مشترک داده نمی‌شود، بلکه تنها اطلاع داده می‌شود که سیم‌کارتش به دلیل پرداخت نکردن بدهی قطع شده است.

اما گاهی اوقات پیامک اخطار به برخی از مشترکانی که بدهی بیش از ۳۰‌هزار تومان داشته‌اند ارسال می‌شود؛ تلفن مشترک ابتدا یک طرفه شده و یک هفته پس از آن به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. مدیرکل ‌روابط عمومی شرکت مخابرات‌ایران نیز پیش از این در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرده بود: آن دسته از مشترکانی که بدهی تلفن همراهشان به بیش از ۲۹۰‌هزار تومان برسد، می‌توانند با مراجعه به امور مالی شرکت ارتباطات سیار ایران درخواست قسط‌بندی این بدهی را داشته باشند، شرکت ارتباطات سیار ایران یک سوم مبلغ بدهی را در ابتدا دریافت می‌کند و بقیه آن را در سه قسط از مشترک می‌گیرد و در قبال آن مشترک باید چک یا سفته پرداخت کند. داوود زارعیان با بیان این که در سال شش مرتبه قبض برای مشترکان صادر می‌شود، گفت: ما در هر دوره برای مشترکان قبض صادر می‌کنیم که اگر مشترک در موعد مقرر این قبض را پرداخت نکند، پیام اخطاری برایش ارسال می‌شود.