تقویم تکنولوژی - ۱۷ اردیبهشت ۸۸

• در سال ۲۰۰۱ یکی از دادگاه‌های فدرال وب‌سایت Napster را آفلاین اعلام کرد که این اتفاق به خاطر عدم رعایت قوانین کپی رایت از طرف این وب‌سایت افتاد. در این سال حدود ۸/۹میلیارد پیام الکترونیکی در روز ارسال می‌شد. دانشنامه آنلاین ویکی‌پدیا هم در این سال ابداع و راه‌اندازی شد.

• در ماه ژانویه سال ۲۰۰۲، ۵/۵۸درصد جمعیت آمریکا از اینترنت استفاده می‌کردند و تعداد کاربران اینترنت در سطح جهان هم در این سال به ۲/۵۴۴میلیون نفر رسید.

• در سال ۲۰۰۳ به طور تخمینی اعلام شد که کاربران اینترنت در دنیا در طول هر ماه در حدود ۶/۲میلیارد فایل موسیقی را به صورت غیر قانونی دانلود می‌کنند. در این سال اسپم‌ها بیش از نیمی از ایمیل‌ها را در اختیار گرفتند. سال ۲۰۰۳ از طرفی زمان معرفی فروشگاه آنلاین موسیقی iTunes از طرف شرکت APPLE بود تا به این ترتیب کاربرانش امکان دانلود فایل‌های موسیقی با قیمت ۹۹ سنت برای هر فایل را بدهد. در این سال همچنین اینترنت بیستمین جشن تولد غیررسمی خود را گرفت.

• سال بعد؛ یعنی در سال ۲۰۰۴ کرم اینترنتی MyDoom یا Novarg در تمام سرورهای اینترنت گسترش پیدا کرد تا از هر ۱۲ ایمیل یک ایمیل را آلوده کند. در این سال همچنین حجم هزینه‌های صرف شده در فضای اینترنت با یک رکورد جدید به ۱۱۷میلیارد دلار رسید که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۰۳ تا ۲۶درصد افزایش پیدا کرده بود.