عرضه اولین ابزار فیس‌بوک برای ویندوز موبایل

تمامی کاربرانی که از نسخه کنونی سیستم‌عامل ویندوزموبایل ۶ استفاده می‌کنند، می‌توانند برنامه ویژه مربوط به شبکه اجتماعی Facebook را روی دستگاه دیجیتالی خود بارگذاری کنند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نخستین برنامه ویژه خود برای اجتماعی Facebook آماده بارگذاری است و به صاحبان گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد تا از طریق تلفن‌همراه، صفحات خود را در این شبکه اجتماعی به‌روز کنند.

کاربران با استفاده از این ابزار جدید می‌توانند در گوشی هوشمند خود به انتشار پست‌های وبلاگی، اشتراک‌گذاری تصاویر، ارسال پیام و به‌روز کردن مشخصات خود در سایت Facebook بپردازند.

در حالی که قرار است نسخه آتی سیستم‌عامل مایکروسافت برای تلفن‌های همراه با نام ویندوزموبایل ۵/۶ از نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار شود، این شرکت توضیح داده است که ابزار ویژه این سیستم‌عامل جدید را نیز متعاقبا وارد بازار خواهد کرد.

مایکروسافت در اواخر ماه مارس توضیح داده بود که بین چهار تا شش هفته آتی ابزار ویژه خود را برای استفاده از قابلیت‌های Facebook در سیستم‌عامل ویندوز موبایل عرضه خواهد کرد. اگرچه مایکروسافت صاحب بخشی از سهام Facebook محسوب می‌شود؛ اما تاکنون ابزار ویژه‌ای برای استفاده از این سایت در گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزموبایل عرضه نشده بود. در حال حاضر گوشی‌های آیفون، بلک‌بری و پالم ابزارهای ویژه خود را برای استفاده از سایت Facebook در اختیار دارند.