بازار دیجیتال- بازار تلویزیون‌های LCD همیشه در دسته پررونق‌ترین و داغ‌ترین بازارها بوده و هست. با این حال، اما گویا این رکود اقتصادی بی‌سابقه این بازار را هم بی‌نصیب نگذاشته است.

این همان چیزی است که جدیدترین آمار و تحقیقات به‌دست آمده در این مورد هم آن را تایید می‌کنند. به این ترتیب موسسه تحقیقاتی ‌DisplaySearch در این مورد نشان می‌دهد که صادرات جهانی انواع تلویزیون‌های LCD در فصل اول سال 2009 تا 6‌درصد نسبت به فصل اول سال 2008 کاهش داشته است. با این اوصاف حجم صادرات این محصولات در این فصل به 3/43 میلیون دستگاه رسیده است. این رقم، اما از طرفی در مقایسه با فصل چهارم سال گذشته میلادی هم با کاهش 25‌درصدی همراه بوده است.
این در حالی است که درآمد حاصل از فروش جهانی تلویزیون‌های LCD تا فصل اول امسال کاهشی برابر ۱۲‌درصد داشته و به مبلغ ۱/۲۲میلیارد دلار رسیده است. این کاهش در واقع شامل هر دو فروشندگان و نمایندگی‌های اصلی بوده است. این نتایج اما گویا ضعیف‌تر از آنچه تصور می‌شد بوده است، چون تقاضای خوب کاربران در کشور چین و منطقه آمریکای شمالی تنها نقطه امید برای این بازار به حساب می‌آمد.
از طرفی سهم تلویزیون‌های مسطح از بازار جهانی در فصل اول امسال تا 68‌درصد افزایش پیدا کرده است که این رقم در مقایسه با رشد 66‌درصدی فصل چهارم سال 2008 رشد خوبی داشته است که به عقیده کارشناسان این رشد در حقیقت به دنبال کاهش چشمگیر قیمت تلویزیون‌های LCD برای حفظ تقاضای کاربران بوده است. البته سهم تلویزیون‌های LCD هم در این فصل تا 62‌درصد افزایش داشته که این رقم در فصل چهارم گذشته تنها 58‌درصد بوده است. با این حال اما درآمد حاصل از فروش این تلویزیون‌ها در این فصل با کاهش یک‌درصدی همراه بوده است. در این میان اما هنوز شرکت Samsung با در اختیار داشتن بیشترین سهم بازار جهانی در جایگاه اول فهرست پرفروش‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون قرار گرفته است. بعد از این شرکت هم به ترتیب شرکت‌های LG،SONY،Sharp و Panasonic در رتبه‌های بعدی قرار دارند.