برای نخستین بار در کشور، مرکز تایید نمونه سازگاری الکترومغناطیسی با اعتباری بالغ‌بر ۱۴‌میلیارد ریال افتتاح شد. به گزارش ایسنا، این مرکز به همت دانشگاه امیرکبیر و با حمایت وزارت ارتباطات تجهیز و راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این مرکز، صنعتگران و فعالان حوزه‌های مختلف، از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند از آن به عنوان یک مرجع برای تست قطعات تولید شده خود استفاده کنند.

سایت تلفن همراه (BTS) و تجهیزات برق سه فاز از جمله تجهیزاتی هستند که این مرکز امکان انجام تست‌‌های لازم و تایید نمونه آن را دارند.

این گزارش حاکی است، وزارت ارتباطات حمایت از ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی حوزه ICT را به منظور بهره‌گیری صنعت‌کاران این حوزه و همچنین کاهش هزینه تولید، در دستور کار خود قرار داده است.

مرکز تایید نمونه سازگاری الکترومغناطیسی نیز یکی از این آزمایشگاه‌ها است که پس از راه‌اندازی آن، فعالان حوزه‌های مرتبط با فعالیت این مرکز دیگر نیازی به تحمل هزینه‌های سنگین برای ارسال تولیدات خود به خارج از کشور برای تایید نمونه ندارند.

بر اساس این گزارش، پیش از افتتاح رسمی این مرکز، نشستی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات، مدیرکل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری وزارت ارتباطات، مدیران پژوهشکده‌های مرکز تحقیقات و مسوولان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.