چنددستگی قیمت در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- در حالی‌که نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ طی ماه گذشته خبر می‌دهند، فعالان بازار ادعا می‌کنند قیمت‌ها به علت کاهش عرضه این کالا به بازار طی هفته گذشته در حدود ۵‌درصد افزایش یافته است. البته گروهی از فروشندگان نیز از کاهش قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهند و می‌گویند: علاوه بر این شرایط بازار در دوران رکود به سر می‌برد؛ مسائل انتخاباتی و .... باعث کاهش مراجعه به بازار شده است.

احمدی، یکی از فروشندگان در پاساژ پایتخت در این رابطه می‌گوید: طی روزهای اخیر اگر چه بسیاری از فروشندگان قیمت‌ها را کاهش داده‌اند؛ اما از خرید خبری نیست.

یک فروشنده دیگر می‌گوید‌: با توجه به اینکه مدل‌های جدید وارد بازار می‌شوند و ورود مدل‌های جدید باعث کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر در بازار می‌شود، فروشندگان ناچارند لپ‌تاپ‌های موجود را با قیمت پایین‌تر از عرف بازار به فروش برسانند تا در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها بیش از این متضرر نشوند.

یک فروشنده دیگر ادعا کرده است طی هفته گذشته میزان عرضه کالا به بازار کاهش یافته است و این موضوع باعث رشد قیمت‌ها در بازار شده است. این طور که پیدا است، بازار لپ‌تاپ همچنان با پدیده چند دستگی قیمت مواجه است و این جریان تا پایان یافتن دوران رکود در بازار ادامه خواهد یافت.