آی‌فون، مهم‌ترین عامل موفقیت LG در پایان سال 2012

مرکز LG Display با انتشار گزارشی توضیح داد در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی درمجموع ۲۹۹ میلیون دلار درآمد کسب کرده است که این جریان به دنبال افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند نزد کاربران و به تناسب آن، افزایش تولید نمایشگر برای گوشی‌های هوشمند توسط این شرکت کره‌ای بوده است. به گزارش ایتنا شرکت LG که از تامین‌کنندگان قطعات برای شرکت اپل محسوب می‌شود، رمز موفقیت خود را افزایش محبوبیت گوشی هوشمند آیفون نزد کاربران می‌داند. این شرکت توضیح داده از زمانی که وظیفه تولید نمایشگرهای آیفون به عهده آن شده، سود این شرکت افزایش یافته است.

البته شرکت LG در گزارش مالی خود هشدار داده است که در فصل نخست سال ۲۰۱۳ میلادی با کاهش درآمد و سود خود مواجه خواهد شد، زیرا محبوبیت گوشی هوشمند آیفون نزد کاربران در حال کاهش است.

شرکت کره‌ای LG توضیح داد در فاصله زمانی بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۲ سود خالص آن ۷/۳۱۹ میلیارد ون(۲۹۹ میلیون دلار) بوده است.

این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۳/۶ میلیارد ون ضرر کرده بود؛ ‌زیرا اتحادیه اروپا به دلیل ثابت نگه داشتن قیمت‌ها برای شرکت LG جریمه قابل ملاحظه‌ای در نظر گرفت.

شرکت LG پیش‌بینی کرده است که در فصل نخست سال جاری میلادی پنل‌های کمتری را به شرکت‌های تولیدکننده گیرنده‌های تلویزیونی و تلفن‌های همراه عرضه کند و به همین خاطر از درآمد و سود آن کاسته می‌شود.