ابزاری برای شارژ همزمان گجت‌های مختلف

دنیای اقتصاد- شارژ گجت‌ها و دستگاه‌های دیجیتال شخصی قابل حمل همیشه یکی از دغدغه‌های مهم ما در سفر یا بیرون از خانه است. در واقع پیدا کردن پریزهای کافی برای شارژ همه گجت‌ها کار نسبتا سختی است. درست به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده مختلف به طراحی و تولید ابزارهایی کوچک، اما کاربردی در این زمینه رو آورده‌اند. شرکت Twelve South هم یکی از این تولید کنندگانی است که به تازگی ابزاری برای شارژ دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف به بازار معرفی کرده است. به وسیله این ابزار که با نام PlugBug World به بازار معرفی شده است، می‌توان شارژر مک بوک‌ها را به پنج نوع پریز مختلف در نقاط مختلف جهان متصل کرده و البته کابل شارژ USB آی‌پد را هم به آن وصل کرد.

این گجت ارزان ۴۵ دلاری امکان شارژ تقریبا هر گجت و دستگاهی را با استفاده از پورت USB فراهم می‌آورد و به این دلیل تنها ویژه دستگاه‌ها و گجت‌ها محبوب شرکت اپل نیست. این در حالی است که کاربران می‌توانند این ابزار را به یک شارژر مجزا با انرژی کافی برای شارژ تبلت‌های آی‌پد هم تبدیل کنند.

از طرفی کاربران می‌توانند شارژر مک بوک را به آن متصل کرده تا با استفاده از یک پریز برق، همزمان با شارژ کردن مک بوک، بتوانند یک ابزار دیگر را هم از طریق پورت USB شارژ کنند. این ویژگی برای آن دسته از کاربرای که از مدل‌های قدیمی مک بوک استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کنند، چون آنها نمی‌توانند از پورت USB مک بوک‌شان انرژی لازم برای شارژ آی‌پد و بعضی دیگر از تبلت‌ها را تامین کنند.

این ابزار جالب ساختاری جدا شدنی دارد و به راحتی قطعات مختلف آن روی هم سوار می‌شوند. شرکت Twelve South معتقد است که حتی روی رنگ بدنه این ابزار که قرمز است هم فکر شده است تا کاربران بتوانند آن را به راحتی از میان دیگر شارژرهای‌شان پیدا کنند. این شارژر از طریق پورت USB، انرژی ۱۰ واتی را برای آی‌پد مینی، آی‌پاد یا آی‌فون فراهم می‌آورد که این میزان تا دو برابر بیشتر از شارژر معمول ۵ واتی این ابزارها است. به این ترتیب این ابزار امکان شارژ شدن سریع‌تر گجت‌های اپلی را هم فراهم می‌آورد.