کروم بوکی بزرگ‌تر از رقبا

دنیای‌اقتصاد- در حالی که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، شرکت‌های مختلف هم به تولید و عرضه کروم بوک‌های خودشان رو آورده‌اند. شرکت HP به‌تازگی کروم بوک خودش را با نام Pavilion ۱۴ به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ جدید برخلاف اولین کروم‌بوک‌های بازار که با نمایشگرهای ۶/۱۱ و ۱۲ اینچی به بازار عرضه شدند، نمایشگر ۱۴ اینچی بزرگی دارد که تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد از مشخصات سخت‌افزار متوسط و قیمت ارزان ۳۳۰ دلاری است.

این کروم‌بوک جدید دارای پردازنده ۱/۱ گیگاهرتزی Celeron از شرکت Intel بوده و از ۲ گیگابایت رم و گرافیک ادغام شده با پردازنده بهره می‌برد. این در حالی است که کارشناسان و فعالان بازار انتظار داشتند با توجه به اینکه کروم بوک HP از کروم‌بوک رقبای دیگر بزرگ‌تر است، پردازنده قوی‌تری هم داشته باشد. HP اما از همان پردازنده‌ای که اغلب شرکت‌های رقیب در کروم‌بوک‌هایشان استفاده کرده‌اند، در این محصول جدید بهره برده است.

Pavilion ۱۴ دارای سه پورت USB ۲.۰ بوده و از کارتخوان SD و حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱۶ گیگابایت بهره می‌برد. این دستگاه دارای باتری تعویض شدنی است که در هر بار شارژ کامل حدود ۴ ساعت و ۱۵ دقیقه دوام می‌آورد.

شرکت HP اعلام کرده است که این کروم‌بوک جدیدش را به زودی و با قیمت ۳۳۰ دلار روانه بازار کرده و به فروش عمومی می‌رساند.