تبلت‌های جدید با نمایشگر با کیفیت IPS

دنیای‌اقتصاد- شرکت فرانسوی Archos که در بازار محصولات دیجیتال شخصی به خوبی شناخته می‌شود، به‌تازگی جدیدترین محصولات خودش را به بازار معرفی و عرضه کرده است. این محصولات جدید در واقع تازه‌واردهای بازار انواع تبلت‌های چندرسانه‌ای هستند که با مدل‌های ۸۰، ۹۷ HD و ۱۱۶ به بازار معرفی شده‌اند.

این تبلت‌های جدید از سری تبلت‌های Titanium این شرکت هستند که قرار است از اواخر ماه فوریه با قیمت پایه ۱۹۹ دلار به صورت رسمی روانه بازار شوند. مدل ۸۰ Platinum از این سری مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه ۸ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۷۶۸ در ۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر از نوع IPS بوده و تصاویر را با وضوح مناسبی نمایش می‌دهد. مدل ۹۷ HD این سری هم دارای نمایشگر LCD با پنل IPS است که با اندازه ۷/۹ اینچی تصاویر را با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. مدل ۱۱۶ هم دارای نمایشگری با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل نمایش می‌دهد.

بد نیست بدانید که هر سه این تبلت‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه ۱/۴ هستند. با این اوصاف کاربران این تبلت‌ها امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی متنوع و گسترده‌ای را دارند. این تبلت‌ها مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی هستند و از رم دو گیگابایتی بهره می‌برند. پردازنده گرافیکی این تبلت‌ها از نوع SGX ۵۴۴ شرکت Nvidia است که امکان نمایش تصاویر با کیفیت مناسب را برای کاربران فراهم می‌آورد.

مدل ۸۰ و ۹۷ دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی هم هستند که از طریق کارت‌های حافظه microSD امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را هم خواهند داشت. هر دوی این تبلت‌ها دارای یک وب کم بوده و از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت بدنه خودشان هم بهره می‌برند. این تبلت‌ها امکان اجرای فایل‌هایی با فرمت‌های رایج مانند mp۳، WAV، OGG، MKV، FLV، MP۴، AVI، MOV و ۳GP را دارند.

همه این تبلت‌های جدید مجهز به امکان ارتباط Wi-Fi بوده و از حسگر شتاب سنج، پورت HDMI، پورت USB و پورت استاندارد ۵/۳ میلیمتری برای اتصال به انواع هدفون بهره می‌برند. شرکت Archos اعلام کرده است که این محصولات جدیدش را به زودی و به ترتیب با قیمت ۲۹۹ دلار برای مدل ۹۷ HD، قیمت ۱۹۹ دلار برای مدل ۸۰ و ۳۴۹ دلار برای مدل ۱۱۶ به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.