دنیای‌اقتصاد- در بازار رم برندهای گوناگونی وجود دارند که هرکدام سهم فروشی از بازار را در اختیار دارند.
براساس اعلام فعالان بازار کامپیوتر، کینگ استون که سال‌ها است در رتبه محبوب‌های بازار رم قرار دارد همچنان این مقام را حفظ کرده است و اکنون در بازار رم حرف زیادی برای گفتن دارد.

به گفته آنها با وجودی که قیمت‌ها طی مدت اخیر تا حدودی افزایش یافته است، اما به دلیل اینکه رم از قطعات مورد نیاز بازار است، در مورد آن با کاهش چشمگیر تقاضا مواجه نشده‌ایم و به‌عبارتی رشد قیمت‌ها در بازار رم چندان منجر به کاهش تقاضا نشده است.
فعالان بازار برندهای کینگ استون، اپیسر، کینگ مکس را از برندهای معروف در بازار رم معرفی کردند و گفتند در این بین کینگ استون سابقه درخشان‌تری دارد.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی‌سی‌تی نیز در بین برندهای موجود در بازار رم کینگ استون توانسته است با کسب 1/29 درصد از سهم محبوبیت بازار در هفته اول مهر ماه سال 91 در رده نخست محبوب‌های بازار رم قرار گیرد. این درحالی است که سهم محبوبیت این برند در هفته پنجم اسفندماه سال گذشته تنها کمی از اکنون بیشتر بوده است.
براساس اعلام باشگاه فعالان
آی‌سی‌تی سهم محبوبیت رم‌های کینگ استون در هفته پنجم اسفندماه سال 90 در حدود 7/29 درصد بوده است.
پس از این برند هم کینگ مکس با کسب ۸/۲۱ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم محبوب‌های بازار رم ایستاده است.


سهم محبوبیت رم‌های این برند در هفته پنجم اسفند ماه سال گذشته در حدود ۳/۱۹ درصد بوده است.
در رتبه سوم محبوب‌های بازار رم هم برند اپیسر با سهم محبوبیت 6/14 درصد ایستاده است که سهم محبوبیت این برند در هفته پنجم اسفندماه سال قبل تنها 9/5 درصد بوده است.
بررسی این آمار و ارقام گویای این امر است که برند اپیسر طی شش ماه اخیر رشد خوبی از لحاظ محبوبیت و میزان تقاضا در بازار داشته است.
به هر حال پس از برند اپیسر، در رتبه چهارم محبوب‌های بازار رم پاتریوت ایستاده است. این برند با کسب 6/7 درصد از سهم محبوبیت بازار رم، نسبت به شش ماه گذشته فرود بزرگی داشته است. چرا که سهم محبوبیت رم‌های این برند در بازار در هفته پنجم اسفند ماه سال گذشته 8/18 درصد بوده است.
فعالان بازار و کارشناسان می‌گویند علت این اتفاق رواج شایعات و زمزمه‌هایی در مورد عرضه نمونه‌های تقلبی رم‌های این برند به بازار
است.
اما گروه دیگری این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کردند که عرضه نمونه‌های تقلبی رم‌های پاتریوت شایعه‌ای برای عقب راندن این برند از صحنه بازار بوده است و بس!
به هر حال به هر دلیل در حال حاضر این برند در رتبه چهارم محبوب‌های بازار رم قرار دارد و پس از این برند CORSAIR در رتبه پنجم محبوب‌های بازار رم قرار گرفته است.
براساس اعلام باشگاه فعالان
آی‌سی‌تی سهم محبوبیت رم‌های این برند در هفته نخست مهر ماه سال 91 در حدود 66 درصد بوده است که در مقایسه با شش ماه گذشته میزان محبوبیت رم‌های این برند کاهش یافته است.
چرا که سهم محبوبیت رم‌های این برند در هفته پنجم اسفند ماه سال گذشته تنها ۷/۱ درصد از کل بازار بوده است.