تاچ‌پد و ماوس‌هایی سازگار با ویندوز 8

دنیای‌اقتصاد- در حالی که سیستم‌عامل جدید ویندوز ۸ به‌زودی به شکل رسمی به بازار می‌آید، محصولات جدید سازگار با این سیستم‌عامل هم به تدریج روانه بازار می‌شوند. در میان نوت بوک‌ها، تبلت‌ها و دیگر محصولات سازگار با ویندوز ۸ شرکت Logitech که یکی از تولید‌کنندگان بزرگ بازار تجهیزات و لوازم جانبی است هم محصولات جدید سازگار با ویندوز ۸ خودش را به بازار معرفی کرده است. محصولات جدید شرکت Logitech شامل دو ماوس لمسی و یک تاچ‌پد بزرگ هستند که همه آنها قابلیت دریافت دستورات حرکتی چند انگشت به صورت همزمان و کار با رابط کاربری ویندوز ۸ را دارند. این شرکت کار طراحی و تولید این سه محصول جدید را از ابتدای سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است. تاچ‌پد جدید این شرکت با نام Touchpad T۶۵۰ و دو ماوس لمسی آن با نام‌های Touch Mouse T۶۲۰ و Touch Mouse T۴۰۰ به بازار معرفی شده‌اند.

تاچ‌پد بی‌سیم T۶۵۰ دارای یک صفحه صاف شیشه‌ای بزرگ است که با قرار دادن انگشت روی آن می‌توان نشانگر ماوس را کنترل کرد و اگر از چند انگشت برروی آن استفاده کنید، می‌توانید تمام دستورات لمسی حرکتی ویندوز ۸ را اجرا کنید. این وسیله مناسب کامپیوترهای غیرلمسی ویندوز ۸ است. به این ترتیب اگر دو انگشت را روی این تاچ‌پد قرار دهید می‌توانید حرکت افقی و عمودی روی صفحه را اجرا کنید یا اگر سه انگشت خود را روی این تاچ‌پد قرار دهید، می‌توانید به صفحه اصلی یا Start Screen برگردید. این محصول دارای باتری داخلی است که با اتصال به پورت microUSB شارژ می‌شود و در هر بار شارژ تا یک ماه می‌تواند به صورت مداوم کار کند.

ماوس لمسی Touch Mouse T۶۳۰ هم ساختاری مشابه با تاچ‌پد جدید این شرکت دارد با این تفاوت که سطح لمسی آن کوچک‌تر و ظاهر آن شبیه ماوس‌های معمولی است. این ماوس از ۶ دستور لمسی حرکتی ویندوز ۸ شامل اسکرول افقی و عمودی و جابه جایی بین نرم‌افزارها پشتیبانی می‌کند. با دوبار لمس سطح ماوس با یک انگشت، صفحه اصلی ویندوز ۸ و با دو بار لمس دو انگشتی صفحه قدیمی دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند دستورات لمسی حرکتی را شخصی‌سازی کرده و براساس سلیقه خودش عملیات‌ مختلف را به دستورات لمسی آن مطابقت بدهد.

ماوس مدل Zone Touch Mouse T۴۰۰ هم در واقع ترکیبی از دکمه‌های فیزیکی ماوس‌های قدیمی با یک سطح‌ شیشه‌ای لمسی است. کاربر با لمس هر نقطه از قسمت لمسی جلوی ماوس، می‌تواند صفحه اصلی ویندوز ۸ را بیاورد. همچنین با لمس قسمت عقب همین صفحه لمسی می‌توان بین نرم‌‌افزارهای در حال اجرا جابه‌جا شد. این ماوس با دو باتری قلمی AA کار می‌کند. این دو باتری تا حدود ۱۸ ماه به طور مداوم کار می‌کنند.

این محصولات جدید مبتنی بر تکنولوژی بی‌سیم با فرکانس ۴/۲ گیگاهرتزی بوده و فاقد امکان ارتباطی بلوتوث هستند. شرکت Logitech در این مورد گفته است که عدم استفاده از بلوتوث باعث افزایش طول عمر باتری و کاهش مصرف انرژی می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرده است که این محصولات جدید مبتنی بر ویندوز ۸ خودش را از ماه آینده میلادی و با قیمت ۸۰ دلار برای تاچ‌پد Touchpad T۶۵۰، قیمت ۷۰ دلار برای ماوس Touch Mouse T۶۲۰ و قیمت ۵۰ دلار برای ماوس Touch Mouse T۴۰۰ به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.