مدیرعامل شرکت سامتل واردکننده رسمی گوشی‌های هوشمند سامسونگ با اشاره به قرار گرفتن موبایل در کارگروه هشت ارز مبادلاتی گفت: با شرایط فعلی احتمال اختصاص ارز مبادلاتی به واردکنندگان وجود ندارد.

شروین فریگام در این باره می‌گوید: هم‌اکنون به کارگروه‌های پایین‌تر از هشت ارز مبادلاتی اختصاص نیافته است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده نیز تکلیف اختصاص ارز مبادلاتی به کارگروه هشت مشخص نباشد. وی با اشاره به آزاد شدن ثبت و سفارش و واردات این کالای ارتباطی گفت: فعالان این حوزه همانند سابق به فعالیت در این حوزه می‌پردازند.
وی افزود: در شرایط حاضر زمینه فعالیت برای واردکنندگان قانونی و غیرقانونی یکسان است که دولت در این میان می‌تواند با تخصیص ارز مبادلاتی شرایط را به نفع واردکنندگان تغییر دهد. فریگام با اشاره به اینکه هم‌اکنون گوشی موبایل در کارگروه هشتم قرار گرفته، گفت: در صورت اختصاص ارز مبادلاتی به واردکنندگان رسمی میزان واردات این کالای ارتباطی به کشور افزایش می‌یابد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران اعلام کرده بود که مسوولان و نهادهای دولتی باید برای افزایش واردات قانونی این کالای ارتباطی و دیجیتالی به اختصاص ارز مبادلاتی برای فعالان قانونی این حوزه بپردازند.