رشد قیمت‌ها در بازار درایوهای نوری

دنیای اقتصاد- درایوهای نوری نیز مانند سایر کالاهای حوزه تجهیزات دیجیتالی با تنوع زیادی از لحاظ برند و نوع در بازار مواجه هستند. براساس اعلام فعالان بازار در این مورد برندهایی نظیر سونی، لایتون، پایونیر، ال جی و... از برندهای مطرحی هستند که بسته به تبلیغات و خدمات پس از فروشی که شرکت‌های عرضه‌کننده به مشتریان ارائه می‌دهند سهم فروش آنها تغییر می‌کند.

آنها همچنین با اشاره به این موضوع که در شش ماه اخیر در بازار این کالا با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مواجه بوده‌ایم گفتند، در شرایط فعلی که قیمت‌ها افزایش چشمگیری یافته است توجه‌ها نسبت به این کالاها (چه نمونه‌های اکسترنال و چه نمونه‌های اینترنال) کاهش یافته است و گروهی نیز به سمت اپتیکال درایوهای کارکرده رفته‌اند.

فعالان بازار همچنین می گویند در بازار این کالا دو برند قدیمی یعنی PIONEER و SONY با فاصله بیشتری از سایر برندها قرار

دارند.

همچنین بر اساس نظرسنجی باشگاه فعالان آی تی سی در حال حاضر برند PIONEER با کسب ۲۴ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار این کالا ایستاده است. این در حالی است که سهم محبوبیت این برند در هفت ماه گذشته، حدود ۲۲ درصد بوده است.

پس از این برند هم SONY با کسب ۱/۲۳ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم محبوب‌های بازار درایو نوری ایستاده است.ASUS نیز با کسب ۶/۱۳ درصد و Liteon با کسب ۵/۱۲ درصد در رتبه‌های بعدی محبوب‌های بازار درایو نوری ایستاده‌اند. LG و SAMSUNG هم به ترتیب با کسب محبوبیت ۹ و ۵/۷ درصد در رتبه‌های بعدی محبوب‌های بازار ایستاده‌اند.

به گفته کارشناسان به دلیل اینکه اختلاف قیمت چندانی بین اکثر برندهای عرضه شده در بازار درایو نوری نیست، سهم فروش این محصولات تقریبا در یک حد است البته به غیر از مواردی خاص که عرضه‌کننده درایو نوری یک شرکت قدیمی و محبوب و البته معروف است!