نگاهی به Xperia Ion سونی

Xperia ion یکی از شفاف‌ترین صفحه نمایش‌ها در بین تمامی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را با وجود موتور پردازش تصویر براویای سونی دارد. این گوشی همچنین بزرگ‌ترین صفحه نمایش را در میان گوشی‌های هوشمند سونی دارد و تجربه کاربری را بیش از پیش ارتقا می‌دهد. علاوه بر صفحه نمایش، فناوری xLOUD سونی و موتور پردازش تصویر براویا برای موبایل در کنار Xperia ion، عنوان قدرتمندترین مدل گوشی سونی را به خود اختصاص می‌دهد. Xperia ion با پردازنده قدرتمند دوهسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی برای عملکرد سریع‌تر و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی HD با قابلیت تصویربرداری سریع به کاربران این امکان را می‌دهد در زمانی کمی بیش از یک ثانیه از حالت آماده به‌کار، عکسبرداری را آغاز کنند و تجربه بصری خیره کننده‌ای را ارائه می‌کند.

کاربران Xperia ion امکان بهره‌مندی از تجربه سرگرمی متصل را که امکان اتصال یکپارچه بین تمامی تجهیزات اعم از گوشی هوشمند، تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت یا پلی‌استیشن را خواهند داشت که امکانی ایده‌آل برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال اشتراک گذاری و لذت بردن از محتوا هستند.

صدای گوشی هم قابلیت حذف نویز دارد و کیفیت استریوی صدا در هیچ زمان و هیچ شرایطی از دست نمی‌رود. بخش پشتی گوشی با سایر گوشی‌ها متفاوت است و فقط بخش قابل جدا شدن از گوشی شکافی است که سیم‌کارت داخل آن قرار می‌گیرد.

فناوری NFC در این گوشی این امکان را فراهم می‌کند که می‌توان همه قابلیت‌ها از جمله ناوبری، GPS و Wi-Fi را فعال کرده و از آنها استفاده کرد، با استفاده از این فناوری می‌توان بسیاری از ویژگی‌ها را روی آن تعریف کرده و به تعداد زیادی از قابلیت‌ها و امکانات دستگاه دسترسی داشت.

صفحه نمایش امکان تشخیص چهار انگشت را دارد و به قابلیت ضدخش مجهز شده است، از رابط کاربری گوشی Timescape، زنگ‌های ویبره و MP۳، بلندگو و جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری بهره می‌برد و صدای فوق‌العاده‌ای دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی دوربین

۱۲ مگاپیکسلی آن است که می‌توان تصاویری با وضوح ۳۰۰۰‍×۴۰۰۰ با زوم خودکار و فلش LED ثبت کرد و از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت نشان‌گذاری تصاویر به لحاظ مکان جغرافیایی و زمانی، زوم لمسی، تشخیص صورت و لبخند، امکان ضبط تصاویر سه‌بعدی پانوراما و تثبیت‌کننده تصاویر اشاره کرد. امکان ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و امکان زوم مداوم و نورپردازی هنگام تصویربرداری اشاره کرد. دوربین ثانویه گوشی هم ۳/۱ مگاپیکسلی است که امکان ضبط ۳۰ فریم در ثانیه تصویر ویدئویی را با کیفیت ۷۲۰ پیکسل هنگام مکالمات ویدئویی فراهم می‌کند.

سیستم‌عامل گوشی هم نسخه (v۲.۳ (Gingerbread آندروید است که امکان ارتقا به نسخه ۴ را نیز دارد و از پردازنده دوهسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی MSM۸۲۶۰ Snapdragon بهره می‌برد، بنابراین سرعت مناسبی برای وبگردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از پردازشگر Adreno ۲۲۰ و سرویس‌ پیام‌های MMS،Email IM،Push Email بهره می‌برد، مرورگر این گوشی هم HTML۵،Adobe Flash است.

این گوشی هم همانند سایر گوشی‌های هوشمند امروزی از میکروسیم‌کارت بهره می‌برد و از پورت HDMI، قابلیت حذف نویز با میکروفن اختصاصی، فایل‌های صوتی و تصویری MP۳/eAAC+/WMA/WAV وMP۴/H.۲۶۳/H.۲۶۴/WMV پشتیبانی می‌کند و امکان تشخیص آهنگ را دارد.