تصمیم اتحادیه اروپا برای به‌روز رسانی قوانین تجهیزات رادیویی

اتحادیه اروپا به تازگی درصدد به روز رسانی دستورالعمل تجهیزات رادیویی است که هدف اصلی از این طرح حصول اطمینان در خصوص اجتناب از ایجاد تداخل از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این صورت مصرف‌کنندگان برای مواردی مانند باز کردن درب خودروها، مانیتورینگ کودکان خردسال یا گوش دادن به رادیو مشکلی نخواهند داشت. علاوه بر آن، اتحادیه اروپا در پی

ساده‌سازی و ایجاد شفافیت در دستورالعمل تجهیزات رادیویی است تا موجب تسهیل استفاده از آن و حذف بارهای غیرضروری و در نهایت افزایش اطمینان برای تمام ذی‌نفعان در چارچوب‌های رگولاتوری شود.

به گفته معاون اتحادیه اروپا در بخش صنعت و کارآفرینی،ارتباطات تلفن همراه در حال توسعه زندگی شهروندان است و برای رقابت شرکت‌های عضو اتحادیه اروپا ضروری می‌باشد. بخش R&TTE یکی از معدود بخش‌ها در بخش تکنولوژی‌های برتر(High-tech) است که اتحادیه اروپا در آن در جهان پیشرو است. بنابراین این کمیسیون نیاز به تقویت اعتماد به نفس در میان تولیدکنندگان دارد تا ادامه رشد موفقیت آمیز این بخش را تضمین کند.

به گزارش پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر آن، این کمیسیون درصدد حذف نیازها و شرایط غیرضروری است که در این صورت بخش رادیو و ارتباطات دور می‌تواند به رشد چشمگیر خویش ادامه دهد. دستورالعمل جدید همگام با چارچوب‌های قانون‌گذاری جدید برای محصولات خواهد بود که چارچوب‌های نظارتی و رگولاتوری روی محصولات را سازگارتر و راحت‌تر می‌سازد.