یک تبلت ارزان از خانواده jetway

دنیای‌اقتصاد- مدل Alfar ۷۸۰ از تبلت‌های ارزان و پرمخاطب برند Jetway در بازار داخلی است.

این تبلت دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی خازنی است و پردازنده یک هسته‌ای Cortex-A۸ با فرکانس ۲/۱ گیگاهرتز در کنار چیپ ARM Boxchip و همچنین یک گیگابایت رم، سخت‌افزار این تبلت را تشکیل می‌دهند. سیستم‌عامل این دستگاه نیز آندروید است که البته JetWay از نسخه ۴ آن روی این تبلت استفاده کرده است. طراحی کلی این تبلت بسیار ساده است و کاملا از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است. وزن این تبلت نیز ۳۲۰ گرم است که وزن مناسبی است.

در مورد صفحه نمایش این تبلت باید بگوییم که صفحه نمایش ۷ اینچی به کار رفته روی JetWay یک صفحه نمایش لمسی خازنی است که عملکرد بسیار خوبی را داراست. وضوح تصاویر و رنگ‌های زنده تولید شده توسط این صفحه نمایش رضایت‌بخش هستند و برای یک تبلت در این سطح بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

همچنین JetWay برای این مدل از یک دوربین در جلو و یک دوربین در پشت تبلت بهره برده است. دوربین اصلی این تبلت ۲ مگاپیکسل و دوربین دوم آن، ۳/۰ مگاپیکسلی است. به هر حال این کیفیت برای دوربین مکالمات تصویری قابل قبول است. در مورد باتری این تبلت جمع و جور و سبک وزن هم باید بگوییم که این تبلت به یک باتری لیتیوم پلیمری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و با این تفاسیر این تبلت با هر مرتبه شارژ به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تا ۵ ساعت؛ آن موسیقی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید و برای چندین ساعت بدون احتیاج به شارژ مجدد با آن در اینترنت مرورگری کنید.در کل اگر بخواهیم این تبلت را ارزیابی کنیم باید بگوییم که خرید آن یک خرید مقرون به صرفه است. با این امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و با یک صفحه نمایش ۷اینچی با عملکرد خوب، این تبلت یک تبلت مورد تایید به شمار می‌رود. البته با مقداری هزینه بیشتر تبلت‌های انرژی سیستم نیز به انتخاب‌های شما افزوده می‌شوند که آنها نیز تبلت‌های بسیار خوبی به شمار می‌روند. نمی‌توانیم آن‌را در سطح تبلت‌های ۷ اینچی Samsung یا Asus قرار دهیم، ولی با قیمتی کمتر از نصف آنها، کارآیی‌های این تبلت خوب است و از پس اکثر کارها و دستورات شما به راحتی بر خواهد آمد. قیمت مناسب، تجهیز به صفحه نمایش ۷ اینچی با کیفیت بسیار خوب، بهره‌مندی از سیستم‌عامل آندروید ۰/۴، سخت‌افزار مناسب، طراحی زیبا، تجهیز به درگاه microUSB و HDMI از نقاط قوت و تجهیز به دوربین‌های ضعیف، کیفیت متوسط بلندگوها از نقاط ضعف این تبلت است. این تبلت با قیمتی در حدود ۵۵۵ هزار تومان و با یک سال گارانتی تعمیر شرکت انفورماتیک گستر به بازار عرضه شده است.