یک لپ‌تاپ مالتی مدیا برای طرفداران موسیقی

دنیای‌اقتصاد- مدل Z۵۸۰-D از لپ‌تاپ‌های محبوب IBM LENOVO در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ که در سری نوت‌بو‌ک‌های مالتی مدیا و حرفه‌ای قرار دارد به تکنولوژی صوتی Dolby و کلید مخصوص بهینه‌سازی صفحه نمایش مجهز است و آن را به نوت‌بوکی مناسب برای گوش دادن به موسیقی و... تبدیل کرده است. لپ‌تاپ مذکور از لحاظ قابلیت‌های فنی به پردازنده Intel ۲۳۷۰M Core i۳ ۲.۴ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت مجهز است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم

Nvidia GeForce GT۶۳۰M ۲۰۴۸ MB UpTo ۴۰۹۶ MB است.

از لحاظ ورودی‌ها و خروجی‌ها، Z۵۸۰ بسیار غنی است. دو پورت USB ۲.۰، دو پورت USB ۳.۰، پورت ترکیبی ورودی و خروجی صوتی، کارتخوان پنج کاره، خروجی‌های تصویری VGA و HDMI و پورت شبکه Ethernet، لبه‌های این دستگاه را اشغال کرده‌اند. صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی Z۵۸۰ نیز دارای دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ است. بالای این صفحه نمایش نیز یک وب‌کم یک مگاپیکسلی قرار دارد که تحت شرایط نوری مناسب، کیفیت رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. این وب کم می‌تواند با کیفیت HD عکسبرداری و فیلمبرداری کند.

Z۵۸۰ همچنین از یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و تخت استفاده می‌کند. سطح کیبورد مات بوده و فضای بین کلیدها کاملا مناسب است. بالای کیبورد دستگاه، یک نوار شبکه‌ای مانند قرار دارد که در زیر آن بلندگوهای استریوی دستگاه تعبیه شده‌اند. این بلندگوها به لطف بهره‌گیری از نسخه چهارم تکنولوژی Dolby Home Theater صدای بسیار رسا و دقیقی را تولید می‌کنند. به علاوه نرم افزار Dolby از پیش نصب شده به شما این امکان را می‌دهد که از بین چند حالت موسیقی، ویدئو و بازی، انتخاب کنید. شاید تنها نقطه ضعف بلندگوها را بتوان ضعیف بودن صدای بیس آنها دانست. به همین دلیل به کسانی که با نوت‌بوک خود زیاد موسیقی گوش کرده یا فیلم تماشا می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم که از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.

در مورد طراحی ظاهری این نوت بوک نیز باید بگوییم که قاب پشت صفحه نمایش از فلز برس داده شده، ساخته شده و به یک روکش مات نیز مزین شده است. این روکش مات مقاومت نوت‌بوک را در مقابل اثر انگشت افزایش می‌دهد و در نتیجه ظاهر دستگاه همیشه تمیز باقی می‌ماند.

باتری شش سلولی که لنوو همراه این نوت‌بوک‌ها ارائه می‌دهد، با توجه به نوع سخت‌افزار داخلی، شارژدهی‌های متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارد ولی به‌طور متوسط در مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi می‌تواند کمی بیش از ۵ ساعت شارژدهی کند.

این لپ‌تاپ ۶۵/۲ کیلوگرمی در رنگ‌های قرمز، مشکی، سفید، بنفش و با ضمانت شرکت سازگار به بازار داخلی عرضه شده است.