پس از نامه‌نگاری دو نماینده ناظر مجلس در شورای عالی اداری با رییس ‌مجلس در مورد دست‌گردانی مصوبه اخیر این شورا، که منجر به انتقال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری به شورای عالی فضای مجازی شده است، علی لاریجانی در نامه‌ای به احمدی‌نژاد اعلام کرد که این مصوبه فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنج‌شنبه، نامه‌ای بین نمایندگان مجلس توزیع شده که گزارش مصوبه اخیر شورای عالی اداری را به رییس‌مجلس داده است.
در این نامه ذکر شده که: شورای عالی اداری در تاریخ 11/9/1391 جلسه‌ای نداشته که مصوبه داشته باشد تا بر این اساس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای‌عالی فضای مجازی کشور منتقل شود. در این نامه همچنین آمده است: بر اساس اطلاعات واصله این مصوبه در تاریخ 30/9/1391 تنظیم و به صورت دستگردان امضای تعدادی از اعضای شورای‌عالی اداری که اکثرا از هیات وزیران هستند، جمع‌آوری و به عنوان مصوبه شورای عالی اداری توسط رییس‌جمهور ابلاغ شده است.
در پایان این نامه نیز آمده است: مراتب برای دستور مقتضی برای لغو مصوبه و پیگیری جدی برای پیشگیری از تکرار روش فوق تقدیم می‌شود. بنابراین گزارش ، در ادامه این نامه نگاری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای خطاب به رییس دولت اعلام کرد: به‌رغم گزارش جناب آقایان اسماعیل جلیلی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شورای‌عالی اداری مبنی برعدم برگزاری جلسه رسمی شورای عالی اداری متاسفانه ابلاغ تغییر نام موسسه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نام پژوهشگاه فضای مجازی با استناد به جلسه مورخ ۱۱/۹/۱۳۹۱ شورا در حالی‌که شورای عالی در تاریخ مذکور جلسه‌ای نداشته، فاقد وجاهت قانونی است. بنا براین مستدعی است دستور فرمایید تا طی مراحل قانونی ابلاغیه مذکور لغو و از هر گونه اقدام در این زمینه جلوگیری شود.