پلیس فتا از کاربران خواست که به پیامک‌های مشکوک و ناشناخته که احتمال کلاهبرداری دارند، جواب ندهند.

به‌تازگی افرادی با استفاده از سامانه ارسال پیامک انبوه، پیامی را به صورت ناقص به هموطنان ارسال کرده و با اعلام اینکه شما برنده شده‌اید هموطنان را تشویق به پیگیری دریافت جایزه می‌کند و ضمن افزایش حس کنجکاوی و اشتیاق مخاطبان ایجاد به بر‌قراری ارتباط کرده و با استفاده از روش‌های مختلف روانشناسانه اقدام به کلاهبرداری می‌کند.
در یکی از این روش‌ها فرد کلاهبردار مخاطب خود را به محل عابر بانک کشانده و با ترفندهای گفتاری از طریق خود قربانی پول به حساب کلاهبردار واریز می‌شود.
در روش دیگر طی مکالمه تلفنی مشخصات کارت و حساب عابر بانک قربانی از قبیل شماره کارت و رمز اول و دوم را با شگردهای گفتاری و سوء استفاده از صداقت و سادگی افراد گرفته و بلافاصله از طریق خدمات اینترنتی بانک‌ها نسبت به انتقال وجوه اقدام می‌کند.
بر همین اساس پلیس فتا از کاربران درخواست کرده است که به پیامک‌های مشکوک و ناشناخته که احتمال کلاهبرداری دارند جواب ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت وجه از طریق عابر بانک فقط کافی است تا شماره کارت خود را در اختیار واریز کننده قراردهند و از ارائه سایر اطلاعات حساب خود داری کنند. در نهایت پلیس فتا از همه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش تماس با ما گزارش کنند.