لپ‌تاپ فوق باریک و سبک وزن سامسونگ

دنیای‌اقتصاد- مدل ۹۰۰X۴C-A۰۱ از لپ‌تاپ‌های سبک وزن و باقابلیت سامسونگ در بازار داخلی است.

این لپ‌تاپ که در سری لپ‌تاپ‌های فوق باریک و سبک قرار دارد قیمت بالایی نیز دارد و در زمره گران قیمت‌های بازار نیز قرار گرفته است. لپ‌تاپ مذکور به پردازندهIntel ۳۵۱۷U ۱.۹GHz Core i۷ ۳.۰ GHz، رم هشت گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD مجهز است. کارت گرافیک این لپ‌تاپ همIntel HD Graphics ۴۰۰۰ - MB UpTo ۱۰۲۴ MB است. این نوت‌بوک به صفحه نمایش ۴/۱۵ اینچی از نوع SuperBright ۴۰۰nit HD+ LED Display و با وضوح تصویر ۱۶۰۰×۹۰۰ نقطه در اینچ مجهز است. در مورد صفحه نمایش باید بگوییم که کیفیت رنگ‌های تولید شده کاملا زنده و طبیعی است. همچنین سامسونگ صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها را به یک روکش مات مجهز کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی در محیط‌های خارجی یا در زیر تابش نور آفتاب با لپ‌تاپ خود کار کنند. زاویه دید نیز کمابیش مشابه صفحات نمایش TN است یعنی در حالت افقی بسیار خوب بوده ولی اگر کمی از بالا یا پایین به صفحه نمایش بنگرید، افت قابل ملاحظه‌ای در کیفیت تصاویر تولید خواهد شد.

لپ‌تاپ مذکور همچنین دارای دو بلندگوی داخلی استریو است که در زیر لبه جلویی دستگاه تعبیه شده‌اند. متاسفانه این بلندگوها کیفیت صدای خوبی ندارند و تنها برای مصارف بسیار ساده مثل گوش کردن به کتاب‌های صوتی مناسبند و علاقه‌مندان به گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم بهتر است که از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.

در مورد پورت‌های ارتباطی دستگاه هم باید بگوییم که تمامی پورت‌ها و اتصالات دستگاه در قسمت انتهایی لبه‌های کناری قرار دارند. این لپ‌تاپ دارای خروجی‌های تصویری micro HDMI و VGA هستند که برای استفاده از این دو پورت، باید تبدیل جداگانه‌ای تهیه کنید. پورت شبکه نیز از نوع کوچک RJ-۴۵ است که آن نیز به آداپتور جداگانه‌ای نیاز دارد. سامسونگ برای صرفه‌جویی در فضا، ورودی و خروجی صوتی را ترکیب کرده و تنها یک پورت صوتی روی این لپ‌تاپ قرار داده است.

این لپ‌تاپ همچنان از همان کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای تخت و مشکی استفاده می‌کند. کلیدها بسیار خوب طراحی شده‌اند و آستانه، عمق و بازخورد مناسبی دارند.

باتری ارائه شده برای این لپ‌تاپ هم یک باتری ۸۴۰۰ میلی‌آمپر-ساعتی است که در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi و با روشنایی متوسط صفحه نمایش، می‌تواند نزدیک به هفت ساعت شارژدهی کند.

این نوت‌بوک ۶۵/۱ کیلوگرمی که با رنگ مشکی به بازار عرضه شده است با قیمتی در حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.