اولترابوک‌های لمسی و ظریف

دنیای‌اقتصاد- در حالی که با ورود سیستم‌عامل ویندوز ۸ و رابط کاربری متفاوت آن بازار محصولات لمسی داغ شده است، شرکت‌های مختلف همچنان به معرفی و رونمایی از محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ خودشان می‌پردازند. در همین راستا شرکت سامسونگ قرار است به زودی و در نمایشگاه لوازم مصرفی الکترونیک امسال دو لپ‌تاپ لمسی جدید مبتنی بر ویندوز ۸ خودش را رونمایی کند.

هر دو این لپ‌تاپ‌ها از سری ۷ کامپیوترهای شخصی سامسونگ هستند. Series ۷ Ultra PC با اندازه ۳/۱۳ اینچی و پردازنده Intel و لپ‌تاپ قدرتمندتر Series ۷ Chronos با نمایشگر ۶/۱۵ اینچی و پردازنده Intel و گرافیک مناسب محصولاتی سبک و باریک هستند که طراحی ظریفی دارند.

در واقع بعد از معرفی سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در ماه اکتبر سامسونگ در کنار محصولات مختلف مبتنی بر ویندوز ۸ خودش تنها یک لپ‌تاپ لمسی را که همان اولترابوک سری ۵ بود معرفی کرد. حالا این شرکت قصد دارد تا لپ‌تاپ‌های لمسی جدیدی را با Series ۷ Chronos و Series ۷ Ultra PC به این بازار جدید و جالب معرفی کند.

Chronos یک اولترابوک واقعی با نمایشگر لمسی ۳/۱۳ اینچی است که تصاویر را با وضوح Full HD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. بدنه فلزی این دستگاه با ضخامت ۷۴/۰ اینچی و وزنی در حدود ۶/۱ کیلوگرم این محصول را به یک محصول متفاوت و جذاب تبدیل کرده است، هر چند این لپ‌تاپ باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ موجود در بازار نیست، اما یکی از ظریف‌ترین آنها به حساب می‌آید.

این اولترابوک‌های جدید مانند اغلب اولترابوک‌های بازار به جای هارد‌دیسک از حافظه‌های SSD استفاده می‌کنند و گزینه‌های مختلفی تا ۲۵۶ گیگابایت را هم ارائه می‌دهند. پردازنده و Series ۷ Ultra PC از نوع Core i۵ یا i۷ شرکت است و مجهز به یک پردازنده گرافیکی AMD HD۸۵۷۰M است. این دستگاه سه پورت USB دارد، ولی فقط یکی از آنها USB ۳.۰ است. حافظه رم این دستگاه در مدل‌های مختلف متغیر است و تا ۱۶ گیگابایت هم می‌رسد. عمر باتری این اولترابوک‌ هم در هر بار شارژ کامل به ۸ ساعت می‌رسد.

سری ۷ اولترابوک‌های شرکت سامسونگ از شبکه LTE ۴G هم پشتیبانی می‌کنند و به این دلیل می‌توانند توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به خودشان جلب کنند.

مدل Chronos مجهز به یک نمایشگر ۶/۱۵ اینچی Full HD است و وزن آن به حدود ۳/۲ کیلوگرم می‌رسد. این لپ‌تاپ مانند مدل قبلی خودش طراحی متالیک و مدرنی دارد. سخت‌افزار داخلی آن البته کمی متفاوت است. این دستگاه دارای یک هارد دیسک یک ترابایتی بوده و از پردازنده Core i۷ شرکت Intel و کارت گرافیک AMD Radeon HD ۸۸۷۰M با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی بهره می‌برد.

همچنین در این اولترابوک‌ها یک تکنولوژی جدید به نام RAMaccelerator به‌کار گرفته شده است که باعث می‌شود سرعت مرور در سیستم‌‌عامل و اجرای برنامه‌ها را تا ۱۵۰ درصدافزایش می‌دهد. عمر باتری این دستگاه ۱۱ ساعت اعلام شده است.

این اولترابوک‌ها قرار است در نمایشگاه CES امسال برای اولین بار رونمایی شوند. با این حال اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه آنها اعلام و منتشر نشده است.