عرضه تلفن ثابت اعتباری در کرج

قائم‌مقام شرکت مخابرات استان تهران از راه‌اندازی سرویس تلفن ثابت اعتباری خبر داد و گفت: این نوع تلفن هم‌اکنون در کرج عرضه می‌شود و در صورت استقبال از آن، در تهران و کرج به صورت گسترده توزیع خواهد شد. ابراهیم یافتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ اندکی و بسیار کمتر از خط تلفن‌های فعلی این نوع تلفن ثابت پیش پرداختی را تهیه کنند، اظهار کرد: هم‌اکنون این نوع تلفن به صورت محدود در منطقه هشتگرد کرج به فروش می‌رسد.

وی توسعه واگذاری تلفن ثابت اعتباری را در تهران و کرج مستلزم استقبال مردم عنوان کرد و گفت: میزان تعرفه درنظر گرفته شده برای مکالمه از طریق این نوع تلفن مانند تلفن‌های ثابت فعلی و ۷۱/۵۸ ریال به ازای هر دقیقه مکالمه داخلی خواهد بود و کاربران باید برای مکالمه با این خطوط از کارت شارژ استفاده کنند.

یافتیان با تاکید براینکه سرویس تلفن ثابت پیش پرداختی براساس موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسط شرکت مخابرات تهران واگذار می‌شود، ادامه داد: در صورت فعالسازی تلفن‌های ثابت اعتباری، شبکه این نوع تلفن و شماره گذاری آن تفاوتی با شبکه فعلی تلفن ثابت ندارد و متقاضیان تنها باید بابت تماس گرفتن و صحبت کردن از کارت شارژ استفاده کرده و خط تلفن ثابت خود را شارژ کنند. در این نوع تلفن، نوع گوشی قابل استفاده نیز با گوشی‌های فعلی تفاوتی نخواهد داشت.