مجله آمریکایی Popular Mechanics (مکانیک‌های مردمی) بیش از یک قرن است که در دنیای علم و فن‌آوری به اکتشاف می‌پردازد. این مجله اولین شماره خود را در ۱۱ ژانویه ۱۹۰۲ منتشر کرد. این مجله امسال با شعار «ایده‌های بزرگ برای یک دنیای بهتر»، جایزه موسسه Breakthrough Awards را به ۱۰ فن‌آوری برتر سال ۲۰۰۷ اعطا کرد. در جایگاه نخست ۱۰ فن‌آوری برتر «آی فن» اپل جای گرفته که با ارائه یک صفحه نمایشگر عریض با عملکرد لمس صفحه، یک دیوار جنگی در بخش تلفن‌های همراه ایجاد کرده است.

در رتبه دوم رایانه میزی و شگفت انگیز «سطح» (Surface)، محصول مایکروسافت ایستاده است. این رایانه بزرگ که شبیه به یک میز پذیرایی است، این امکان را به چندین کاربر می‌دهد که تنها با لمس صفحه نمایشگر به طور همزمان تصاویر و پرونده‌های الکترونیکی خود را مرور و دستکاری کنند. سامسونگ با حافظه فلاش SSD رتبه سوم را به دست آورد که این حافظه فلاش درحال حاضر تا ۶۴ گیگابایت ظرفیت دارد. این حافظه در آینده می‌تواند برای ذخیره و بازخوانی اطلاعات در حافظه با حداکثر سرعت، جایگزین دیسک‌های سخت شود.

جایگاه چهارم مربوط به شرکت «ال جی» است که «ابر پخش کننده اشعه آبی» (Super Blue Player) را تولید کرده است. این محصول هم توانایی خواندن دیسک‌های با اشعه آبی را دارد و هم قادر است HD-DVD را بخواند. همچنین پروژه زیستی «زونبو» (Zonbu) که یک رایانه شخصی بسیار سازگار با محیط زیست و ابزاری ایده‌آل برای جست‌وجو روی وب است، در جایگاه پنجم قرار دارد. این رایانه تنها ۹۹ دلار قیمت دارد و از سیستم عامل LINUX استفاده می‌کند.

همچنین رایانه ویژه خودروی «فورد سینک» (Ford Sync) در رتبه ششم طبقه‌بندی این مجله قرار گرفت. این رایانه می‌تواند با تمام ابزارهای قابل حمل ارتباط برقرار کند و پیام‌های متنی را برای راننده بخواند.

در بخش خودروسازی نیز، موتورهای دوگانه سوز الکتریکی شرکت‌های جنرال موتور، BMW و بنز در رتبه هفتم این طبقه‌بندی جای گرفتند. این موتورها تنها ۲۵درصد از سوخت فسیلی موتورهای عادی را مصرف می‌کند. میز واکنشی شرکت «نینتندو» که Wii Fit نام دارد، با استفاده از وزن و وضع بازیکن بازی‌های ویدئویی امکان صدور مجوز نشستن در مقابل کنسول بازی را می‌دهد. همچنین الیاف پلاستیکی با عنوان Dow Chemical که می‌تواند در ساخت مواد عایق، جایگزین الیاف شیشه‌ای شود و اره برقی محصول شرکت هیتاچی که تا ۶۰ درصد لرزش اره‌های معمولی در آن کاهش یافته است در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.