تاکنون‌ حدود ۳‌هزار و ۵۰۰ گوشی تلفن همراه با برند هیوندای در دو مدل در شرکت نیمه‌ هادی عماد تولید و به بازار عرضه شده است که تا پایان سال به ۶مدل خواهد رسید. حمیدرضا منجی، مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد درباره قیمت این گوشی‌ها به ایسنا می‌گوید: قیمت این گوشی‌ها بین ۴۵‌هزار تا ۳۰۰‌هزار تومان است و تاکنون در حدود دو‌هزار گوشی به فروش رسیده است که امیدواریم با افزایش آن‌ها در بازار استقبال مردم از گوشی‌های تولید داخل افزایش یابد.

تدوین پیش‌نویس ضوابط ارائه MMS

با تدوین و آماده شدن پیش‌نویس اولیه، به زودی مجوز ارائه سرویس MMS به اپراتورهای تلفن همراه صادر می‌شود.

محمدرضا فرنقی، مدیرکل روابط‌عمو‌می‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این باره می‌گوید: بنا بر دستورالعمل اعلام شده از سوی شورای عالی امنیت ملی، پیش‌نویس ضوابط و مقررات ارائه MMS توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شد.

وی به سیتنا گفت: طبق همان دستورالعمل، این پیش‌نویس باید به تایید برخی از مراجع نظارتی مانند نمایندگان قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور برسد. فرنقی، برخی انتقادات را از جمله لزوم پرداخت خسارت به اپراتور دوم بابت قطع سرویس MMS ایرانسل رد کرد و گفت: رگولاتور مسوولیتی در قبال پرداخت خسارت در این رابطه ندارد.

مدیرکل روابط‌عمو‌می ‌سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایان گفت: از آنجا که سیر مراحل قانونی طی نشده بود، از ارائه این سرویس توسط اپراتورها ممانعت به عمل آمد؛ با این حال، چنانچه اپراتوری نسبت به این تصمیم اعتراضی دارد، می‌تواند اعلام کند.

وزارت ارتباطات برنامه‌ای برای درآمد پیام کوتاه ندارد

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات برنامه‌ای برای درآمد پیام کوتاه ندارد. کمال محامدپور ‌می‌گوید: درآمد شرکت مخابرات ایران ازمحل پیام کوتاه تلفن همراه متعلق به دولت است و دولت باید درخصوص خرج کردن آن تصمیم بگیرد. وی درباره اختصاص بخشی از درآمد شرکت مخابرات ایران از محل پیام کوتاه به طرح‌های تحقیقاتی و دانشگاهی، گفت: تا جایی که من می‌دانم، فعلا وزارت ارتباطات در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

وی افزود: چنانچه دولت در این مورد راهکار ارائه دهد، وزارت ارتباطات موظف به اجرای آن است. این در حالی است که پیش از این رییس‌جمهوری در دیداری با استادان پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد پیامک را به طرح‌های تحقیقاتی ارائه کرده بود.

احتمال تجدید مناقصه GPRS همراه اول

رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار گفت: چنانچه در مناقصه GPRS اپراتور اول با صاایران به نتیجه قطعی نرسیم، انجام این مناقصه تجدید خواهد شد.

علیشاهی در گفت‌و‌گو با موبنا درخصوص تعیین تکلیف برنده نهایی مناقصه GPRS اپراتور اول، با بیان این که صاایران تضمین‌های مورد نظر مخابرات را تقریبا پذیرفته است، اظهار داشت: زمان اعلام برنده نهایی مناقصه GPRS به پایان رسیده است و نظر نهایی به زودی اعلام خواهد شد. وی با بیان این که گزارش کار برای تصمیم‌گیری و محاسبات نهایی به دفتر مدیریت ارسال شده است، یادآور شد: چنانچه صاایران به عنوان برنده نتواند تضمین‌های مورد نظر را تامین کند، از پروژه کنار گذاشته می شود و مناقصه مجدد انجام خواهد شد.

در مناقصه GPRS شرکت ارتباطات سیار، چهار شرکت پرورش داده‌ها، خدمات اریکسون، صنایع قطعات الکترونیک (صقا) و صاایران حضور داشتند که شرکت صاایران به دلیل امتیاز فنی ۸۶ و رقم پیشنهادی ۱۶میلیارد تومان با مشارکت مالی و فنی «هوواوی» (وندور) چین بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است اما تاکنون به صورت رسمی ‌به عنوان برنده اعلام نشده است.